Prowadzenie Komunikacji w Social Mediach
Mediów Społecznościowych
Szerzej nieznane jeszcze 15 lat temu media społecznościowe to dziś jeden z filarów marketingu internetowego. Wykorzystują je nie tylko najwięksi gracze, ale także firmy mniejsze, lokalne, specjalistyczne. W każdym przypadku dają one możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców, zbudowania grupy wiernych Klientów, przekucia obserwujących w nabywców, kreowania wizerunku.
Chcesz poznać swoich odbiorców i dotrzeć do nich ze swoimi treściami? Nie wiesz, jak zacząć? Jesteśmy tu dla Ciebie. Pomożemy Ci stworzyć komunikację w social mediach, która przyniesie zyski i rozpoznawalność Twojej firmie.
Kiedy powinieneś się zastanowić nad współpracą z Range w ramach prowadzenia komunikacji w social mediach?
Działania w mediach społecznościowych wiążą się z dużo szerszym obszarem działalności niż jeszcze kilka lat temu. Użytkownicy oczekują coraz bardziej wartościowych treści podanych w przystępnej formie. Chcesz odpowiedzieć na te potrzeby? Możemy Ci w tym pomóc. Odezwij się do nas również, jeśli:
- Nie masz firmowego profilu w social mediach albo dotychczasowe działania nie przynoszą rezultatów.
- Chcesz pozyskać nowych klientów, ale nie wiesz jak.
- Zależy Ci na tym, żeby użytkownicy otrzymali wartościową treść, wchodząc na Twój profil na portalu społecznościowym.
- Chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki i ruch na stronie.
- Zależy Ci na profesjonalnym podejściu specjalistów z dużym doświadczeniem i szeroką wiedzą.
Czego możesz się spodziewać po sprawnym prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych?
- Świadomość marki – dzięki działaniom w mediach społecznościowych zyskujesz szansę na wypromowanie swojej firmy wśród nieznających jej jeszcze osób.
- Kontakt z klientami – social media dają wyjątkową możliwość bliskiego poznania swoich odbiorców. Dzięki szybkim odpowiedziom na pytania i problemy użytkowników budujemy zaangażowanie użytkowników i ich lojalności względem marki.
- Szybki feedback – social media pozwalają na otrzymanie w informacji zwrotnej od odbiorców w krótkim czasie. W ten sposób możemy na bieżąco korygować i ulepszać nasze działania.
- Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej – media społecznościowe umożliwiają zaawansowane targetowanie reklam, co sprawia, że nasze treści docierają konkretnie tam, gdzie są szukane. Możemy zaoferować Ci prowadzenie kampanii PPC na Facebooku albo reklamę na TikToku.
- Ruch na stronie internetowej – wzrost ruchu w witrynie jest naturalnym efektem wynikającym z zaangażowania odbiorców, którzy chcąc dowiedzieć się więcej o marce, wchodzą na jej stronę.
- Zwiększenie sprzedaży – wszystkie wspomniane elementy, w tym nowi klienci, większa rozpoznawalność marki oraz dotarcie do konkretnych osób, składają się na wzrost liczby zakupów.
- Delikatne wsparcie pozycjonowania — sama obecność w SoMe nie jest czynnikiem rankingowym, a linki z nich mają atrybut nofollow, to wpisy mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, być udostępniane na stronach internetowych i generować ruch.
Na czym polega marketing w social mediach?
Ze względu na popularność mediów społecznościowych, obecność na nich jest niemal obowiązkowa. Na Facebooku czy Instagramie swoje profile mają zarówno duże firmy, jak i małe przedsiębiorstwa. Chcesz do nich dołączyć? Odezwij się do nas.
Co możemy dla Ciebie zrobić? Działania na social mediach nie ograniczają się tylko do odpisywania na wiadomości czy komentarze. Co się jeszcze składa na dobrze prowadzony profil?
- Zaplanowanie oraz publikacja wartościowych treści – właściwe ustalanie harmonogramu postów i innych materiałów, a także regularność w ich udostępnianiu to klucz do sukcesu.
- Spójność w obrębie profilu – komunikacja marki powinna układać się w jedną całość, zarówno pod względem graficznym, jak i tematycznym
- Dostosowanie treści do odbiorców – to oni odpowiadają za Twoje zyski. Pracując dla nich, sami korzystamy.
- Oryginalność – nie wystarczy mieć ładnych postów. Te muszą się jeszcze wyróżniać od materiałów konkurencji i spodobać algorytmom.
Jakie serwisy społecznościowe warto wziąć pod uwagę?
Na hasło media społecznościowe przychodzi nam do głowy wiele serwisów. Na których jednak najlepiej budować swoją społeczność? Większość użytkowników korzysta z co najmniej dwóch rodzajów social mediów, więc również i Ty nie musisz się ograniczać do jednego źródła. Jeśli jednak nie masz „mocy przerobowych” albo budżetu, to sugerujemy zrobić jeden profil dobrze, niż więcej, ale słabszej jakości.
Czym się charakteryzują poszczególne serwisy?
- Facebook – najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Z jego pomocą możesz szeroko promować swoją markę. Portal charakteryzuje się dużą konkurencją, ale też różnorodnymi odbiorcami, co sprawia, że z pomocą specjalistów z Range masz szansę realizować swoje cele biznesowe.
- Instagram – idealne miejsce do tworzenia angażujących treści w różnej formie: zdjęć, filmów i tekstu. Na tym serwisie możesz między innymi budować pozytywny wizerunek marki i utrzymywać stałą relację z użytkownikami.
- YouTube – składa się z filmów. Odpowiednio prowadzone konto może mieć wpływ na konwersję i ruch na Twojej stronie. Materiały video mogą się znaleźć również w wynikach wyszukiwania Google.
- Pinterest – był skierowany głównie do kobiet, jednak liczba mężczyzn odwiedzających serwis stale się powiększa. Portal ma bardzo duży potencjał sprzedażowy.
- X (dawniej Twitter) – Portal służący do wymiany aktualnych informacji i dyskusji. Z jego pomocą możesz poznać swoich odbiorców i wykorzystać te wiadomości do działań marketingowych.
- TikTok – aplikacja, która rozwija się w bardzo szybkim tempie. Na tym portalu dotrzesz przede wszystkim do wielu młodych odbiorców, ale przekrój osób korzystających z TikToka jest coraz szerszy. Jest to też stosunkowo młode medium (powstało w 2016 roku), przez co reklama tam może być relatywnie tańsza, niż u konkurencji.
Etapy współpracy ze specjalistami z Range
Oto jak może wyglądać nasza współpraca:
- Cele i oczekiwania – pierwszy etap to czas poznania marki, Twoich oczekiwań dotyczących współpracy i dotychczas podjętych działań w obrębie mediów społecznościowych.
- Grupa docelowa – to od odbiorców zależy wynik kampanii reklamowej. Określając konkretną grupę osób, znacznie zwiększamy szanse na powodzenie. Z tymi informacjami możemy później dostosować odpowiedni język i udostępniane treści.
- Strategia – ustalenie strategii nadaje całemu procesowi rytm, który ułatwia pracę i pomaga dokładnie określić, jakie działania należy wykonać – po ich rozpisaniu skontaktujemy się z Tobą w celu akceptacji pomysłu lub wprowadzeniu poprawek.
- Przygotowanie materiałów – na tym etapie realizujemy wcześniejsze zamysły. Piszemy posty, robimy rolki, wszystko, co potrzebne, że Twoja firma jak najwięcej na tym skorzystała.
- Publikacja i analityka – zostało już tylko udostępniać materiały i mierzyć ich skuteczność, a na podstawie zebranych danych wprowadzać niezbędne zmiany do następnych treści.
Profile społecznościowe – agencja social media
Nie każdy docenia potencjał mediów społecznościowych i nie każdy potrafi w pełni go wykorzystać. Warto bowiem podkreślić, że obecny poziom rozwoju social media sprawił, że nie zbudujemy już prawdziwie zaangażowanej (i kupującej) społeczności, po prostu wrzucając jakiś post na Facebooka. Komunikacja powinna być spójna, w ramach strategicznie określonych ram, interesująca, oparta na identyfikacji potrzeb użytkowników.
Czy można prowadzić ją samodzielnie? Oczywiście. Czy można prowadzić ją samodzielnie i dobrze? Jak najbardziej. Trzeba się jednak liczyć z tym, że obsługa Social Media in-house, własnymi siłami, wymaga czasu, wiedzy, umiejętności. Musi to robić pracownik, który naprawdę zna się na SM, a jego czas i praca wcale niekoniecznie będą mniejszym kosztem, niż powierzenie tych działań agencji. Do obsługi przez Agencję oddelegowani są specjaliści od social media, specjaliści od reklamy płatnej PPC prowadzonej w danym kanale, copywriterzy, graficy. Fachowcy, którzy zajmują się tym zawodowo i od lat.
Dzięki temu otrzymujesz:
- Przygotowaną strategię długofalową, okazjonalną, krótkoterminową,
- Określenie celów i założeń, jakie chcemy realizować,
- Profesjonalną opiekę specjalistów,
- Optymalizację działań, celem doboru tych, które generują najlepsze zasięgi czy sprzedaż,
- Uwzględnienie pełnej palety rozwiązań i możliwości oferowanych przez Social Media,
- Czas, zaoszczędzony na oddelegowaniu zadań w odpowiedzialne ręce.
Prowadzenie Social Media cennik
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje prowadzenie Social Media. Zawsze robimy wycenę indywidualną, odpowiadającą na potrzeby Klienta i cele, jakie chce osiągnąć. Jest ona zależna od kilku podstawowych czynników, które warunkują to, jak dużo czasu nasz zespół poświęci na obsługę. Są to:
- Skala działalności. Inaczej prowadzi się SM dla firmy ogólnopolskiej, a inaczej dla lokalnej.
- Branża. Może wymagać wiedzy specjalistycznej, np. technicznej lub prawniczej, komunikacji w kilku językach, albo określonego zestawu działań, charakterystycznych właśnie dla danej działalności.
- Konkurencja. Wpływa na nasze działania, które powinny dorównywać konkurencyjnym albo wykorzystywać formy i sposoby komunikacji, które nie są zagospodarowane.
- Liczba publikacji. To, czy będziemy publikować co 2 dni, czy co tydzień bezpośrednio wpływa na czas pracy osób zaangażowanych.
- Kanał. W zależności od tego, czy będzie to jedynie prowadzenie Facebooka firmowego, czy również obsługa Instagrama albo kolejnych Social Mediów, koszt będzie się różnił.
- Stan obecny. Prowadzenie profili Social Media już istniejących i zadbanego, o ustalonej linii komunikacji i z dużym gronem obserwujących, różni się od stworzenia takiego profilu i budowy od podstaw.
- Kampanie reklamowe. Posty, zwłaszcza w pierwszej fazie działalności, wymagają promocji, by można było myśleć o poszerzeniu grona obserwujących.
Jeśli interesuje Cię prowadzenie Instagrama, Facebooka, LinkedIn albo inne media społecznościowe, to skontaktuj się z nami. Omówimy wstępne założenia współpracy, przygotujemy strategię komunikacji i cennik prowadzenia profili Social Media.
Najczęściej zadawane pytania
Portale społecznościowe wciąż się rozwijają, a liczba użytkowników stale rośnie. To wszystko sprawia, że prowadzenie profilu na jednym z serwisów wymaga wprowadzania nowych sposobów komunikacji, aktualizowanych, wartościowych treści i stosowania innych narzędzi, które umożliwią wyróżnienie się spośród konkurencji oraz przyciągnięcie uwagi użytkownika. To bardzo dużo działań, szczególnie trudnych dla osoby bez odpowiedniej wiedzy i znajomości możliwych działań, które mogą przynieść zysk. Natomiast agencja Range ma ekspertów specjalizujących się konkretnie w tym obszarze. Dzięki temu możesz liczyć na przemyślane działania.
Różne portale pomagają spełniać odmienne cele. Przy wyborze konkretnego kanału najważniejsi są jednak odbiorcy. Po przeanalizowaniu Twoich celów względem naszych działań, branży firmy i grupy docelowej, zaproponujemy te media społecznościowe, które będą miały szansę przynieść jak największe zyski właśnie dla Twojej marki.