Unikalny Użytkownik (UU/Unique User/Unikalne Kliknięcie) – w marketingu internetowym unikalny użytkownik to osoba, która przez określony czas, taki jak dzień lub miesiąc odwiedziła witrynę internetową lub otrzymała określoną wiadomość, taką jak reklamę, wiadomość e-mail lub biuletyn.
Informacje o unikalnych użytkownikach składają się co najmniej z adresu IP powiązanego z jego komputerem i dodatkowego identyfikatora, takiego jak identyfikator przeglądarki. Ponieważ z komputera może korzystać więcej niż jedna osoba, inne informacje, takie jak identyfikator użytkownika i hasło, mogą być wymagane w celu zapewnienia zliczenia każdego unikalnego użytkownika. Właściciele stron internetowych śledzą unikalnych użytkowników, aby określić, ile osób widzi ich zawartość w określonym czasie. Liczba unikalnych użytkowników, która weszła w interakcję z daną treścią, jest określana jako zasięg tej treści .