Co to jest Strona osierocona (orphan page, orphaned page) - definicja

Strony osierocone (orphan pages, orphaned pages) to takie, do których nie prowadzą żadne linki.

Mianem stron osieroconych określa się takie strony, do których nie prowadzą żadne backlinki – ani wewnętrzne, ani zewnętrzne. Z tego też powodu zazwyczaj strony osierocone nie występują w wynikach wyszukiwania Google – nie są indeksowane.

Strony osierocone i pozycjonowanie

Skoro strona osierocona nie jest indeksowana i nie prowadzą do niej linki wewnętrzne ani zewnętrzne, to jej pozycjonowanie właściwie nie jest możliwe. Na takiej stronie raczej nie będą także pojawiać się użytkownicy, z wyjątkiem sytuacji, gdy np. wpiszą bezpośrednio adres witryny albo przejdą na nią z reklamy płatnej. Orphan pages mogą być obecne w strukturze XML mapy strony, jednak jest to zbyt niski czynnik, by taka strona miała szanse zaistnieć na widocznych pozycjach w wyszukiwarce.

„Osierocenie” strony może być wynikiem błędu i przenosić się na funkcjonalność całej witryny, gdy np. utracone zostanie linkowanie wewnętrzne do strony prezentującej ważne z punktu widzenia użytkownika lub botów podstrony. Może też być wynikiem zaniedbania, a strony osierocone są już i tak nieaktualne i nieistotne z punktu widzenia właściciela witryny. Sporadycznie może to też być działanie celowe, gdy uruchamiamy np. landing page do zbierania ruchu z jakiejś akcji reklamy płatnej PPC. Nadal jednak wpływają one na poprawność struktury – nadmierna liczba stron osieroconych może przekładać się na ocenę całej witryny przez Google.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]