Przyzwyczailiśmy się do korzystania z Map Google i robimy to nagminnie, wręcz instynktownie. Kierując przy tym spojrzenia do ocen i opinii, zamieszczanych przez użytkowników. Teoretycznie są one cenne, w praktyce – różnie bywa. Dla zachowania jak najwyższej przydatności opinii wprowadzono program, czy też społeczność, Lokalnych Przewodników.
Kim są Lokalni Przewodnicy?
Do dołączenia do społeczności Google Local Guides należy mieć ukończone 18 lat, aktywne konto Google oraz złożyć deklarację o chęci dołączenia do programu.
Ich opinie mają w założeniu różnić się od tych, które wystawiane są przez „normalnych” użytkowników Google. Chodzi tu między innymi o prezentowanie treści jak najbardziej wartościowej, rozbudowanej, wzbogaconej zdjęciami, uwzględniającej odpowiedzi na pytania, zadawane przez system ankietowy Google i pozwalający możliwie dokładnie ocenić dane miejsce. O ile „normalny” użytkownik może wystawić opinię typu „Ok, fajne”, to od LP wymagane jest już dłuższa wypowiedź, dokładniej przekazująca odczucia i wrażenia, a nie zamykająca je jedynie w jednym słowie czy zdaniu.
Siłą rzeczy opinie wystawiane przez Lokalnych Przewodników uważane są za bardziej wiarygodne i mocniej wpływają na decyzje odwiedzeniu danego miejsca, skorzystaniu z usługi firmy itd.
„Wynagrodzeniem” przewodników jest często głównie satysfakcja i zdobywanie punktów w hierarchii, chociaż Google oferuje także bardziej przyziemne benefity.