Co to jest Google Ads - definicja

Google Ads (Adwords) – program reklamowy Google przeznaczony dla reklamodawców.

Google Ads umożliwia na zamieszczanie płatnych reklam kontekstowych przy wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google. W programie tym reklamujący płaci za każde kliknięcie reklamy, nie zaś za jej wyświetlaną emisję. Pozycja wyświetlanej reklamy uzależniona jest od kosztu kliknięcia (CPC), jakości reklam i samej strony docelowej. Koszt takiej reklamy jest uzależniony od jej umiejscowienia w wyszukiwarce i względem innych reklam oraz od konkurencyjności frazy kluczowej przy której wynikach wyszukiwania publikowana jest reklama. Reklamy typu Google Ads są jedną z podstawowych form promocji serwisu w Internecie.

Obecnie Google Ads udostępnia reklamodawcom 6 rodzajów kampanii, różniących się efektem docelowym. Wybierać możemy spośród kampanii mających zwiększyć sprzedaż, która świetnie sprawdzi się przy promocji e-commerce. Wszystkie firmy, które potrzebują zapytań ofertowych mogą skorzystać z kampanii Potencjalni klienci. Dzięki temu Google zacznie filtrować użytkowników przy wyświetlaniu reklam, dla których prawdopodobieństwo kontaktu jest wyższe. Do wyboru mamy także kampanie nastawioną na ruch w witrynie, możliwość promocji oferty Twojej marki, dzięki kampanii rozważenia zakupu produktu. Kolejne są kampanie nastawione na zwiększenie świadomości i zasięgu marki u odpowiednich odbiorców oraz promowanie aplikacji w usługach Google.

Tomasz Siarkiewicz
Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]