Co to jest Długi ogon - definicja

Long tail, długi ogon, to frazy składające się z kilku wyrazów.

Długi ogon (long tail) to takie frazy kluczowe, które składają się z kilku wyrazów. Są one wyszukiwane przez użytkowników, którzy mają już bardziej skonkretyzowane zainteresowania. Mają więc tę przewagę nad frazami generycznymi – bardziej ogólnymi – że łatwiej za ich pomocą trafić do klienta, który ma mocniejszą intencję zakupową.

Pozycjonowanie szerokie z wykorzystaniem long tail

Widoczność w SERPach na mocne, krótkie frazy na pewno jest mile widziana, jednak zwykle oznacza wysokie koszty, długotrwały proces, dużą konkurencję. I wcale niekoniecznie dobrą konwersję. Długi ogon co do zasady generuje mniej zapytań, jednak wolumen takich fraz w połączeniu z wyższą konwersją daje bardzo dobre rezultaty i sumarycznie może generować duży ruch na stronie.

Przykłady długiego ogona

Jeśli za frazę bazową weźmiemy buty do biegania, to frazy rozszerzone do długiego ogona będą mogły mieć na przykład formę (podpowiedzi z narzędzia ahrefs):

  • buty do biegania damskie,
  • buty do biegania nike,
  • buty do biegania po lesie,
  • buty do biegania po asfalcie,
  • buty do biegania na bieżni,
  • buty do biegania zimą,
  • buty do biegania ranking,
  • buty do biegania z dużą amortyzacją,
  • nieprzemakalne buty do biegania,
  • buty do biegania w maratonie

a także pytań, na które odpowiedzi można udzielić np. na blogu firmowym:

  • jak dobrać buty do biegania,
  • jakie buty do biegania na początek,
  • buty do biegania damskie jakie wybrać,
  • jakie buty do biegania na zimę,
  • buty do biegania jakie polecacie,
  • buty do biegania jaka podeszwa,
  • jakie buty do biegania do 200 zł

Pozycjonowanie z wykorzystaniem długiego ogona nie wyklucza to połączenia strategii i używania anchorów zarówno generycznych, jak i long tail.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]