Co to jest Czynniki rankingowe - definicja

Czynniki rankingowe, czyli elementy wpływające na pozycję strony w Google.

Czynniki rankingowe, inaczej ranking factors, to zbiór ponad 200 zmiennych, które są oceniane przez algorytmy Google, by na tej podstawie ustalić pozycję strony w rankingu. Miejsce, na którym witryna wyświetla się w SERPach (wynikach wyszukiwania), zależne jest od ponad 200 czynników.

Najważniejsze czynniki rankingowe Google

Algorytm Google podlega ciągłym zmianom, które obejmują zarówno liczbę czynników rankingowych (ich lista może się zwiększać bądź zmniejszać), jak i też ich wagę. Osobom postronnym nie jest dokładnie znana ani jedna, ani druga wartość. Możemy tylko podejrzewać, bazując na doświadczeniu i wiedzy, które czynniki są brane pod uwagę i w jakim stopniu przekładają się na pozycję. Lista najbardziej istotnych czynników rankingowych zawiera kilkadziesiąt pozycji, dotyczących samej witryny (on-site) i jej otoczenia (off-site). Biorą one pod uwagę między innymi kryteria techniczne, związane z treścią, przyjaznością dla użytkownika, bezpieczeństwem, architekturą strony, historią domeny, słowami kluczowymi, linkami zewnętrznymi.
Do najważniejszych czynników rankingowych Google zalicza się content, słowa kluczowe, linki przychodzące, Core Web Vitals, Mobile-Friendliness, UX. W procesie pozycjonowania strony zadaniem pozycjonera jest poprawa oceny zbioru czynników w taki sposób, aby przekładało się to na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google na pożądane słowa kluczowe.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]