Co to jest Copywriting - definicja

Copywriting to tworzenie treści reklamowych i promocyjnych, blogów i artykułów, tekstów na strony tematyczne i zapleczowe.

Copywriting, chociaż nie posiada jednej obowiązującej definicji, rozumiany jest jako pisanie tekstów o charakterze reklamowym, marketingowym, sprzedażowym. Teksty powstające w ramach copywritingu wykorzystywane są na potrzeby sloganów i scenariuszy reklamowych, stron firmowych, artykułów wykorzystywanych w celu pozycjonowania, blogów, opisów produktów. Ich przeznaczenia, a także jakość, mogą być bardzo różnorodne.

Przyjęło się więc w ramach copywritingu internetowego wyróżniać między innymi:

  • content copywriting, rozumiany jako pisanie treści nastawionych przede wszystkim na przekazywanie informacji czytelnikowi w sposób zrozumiały i przyjazny. Są to przykładowo blogi firmowe, poradniki, e-booki, raporty. Content copywriting może być de facto porównywalny do artykułów publikowanych w prasie elektronicznej czy papierowej.
  • SEO copywriting, w którym ważna jest nie tylko (lub niekoniecznie, zależy od przeznaczenia tekstu) sama treść, ale też odpowiednie użycie słów kluczowych – ich dobór, rozlokowanie, nasycenie, czyli optymalizację treści pod roboty wyszukiwarek (głównie oczywiście Goole).
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]