Co to jest Citation Flow - definicja

Citation Flow, czyli jeden ze wskaźników Majestic, określających wartość domeny.

Citation Flow to jeden z autorskich wskaźników, opracowanych przez Majestic, jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO do analizy stron internetowych.

Wskaźnik Citation Flow (CF) mierzony jest w przedziale od 0 do 100 i ukazuje, jak dużo back linków („cytatów”) prowadzi do danej witryny.

Citation Flow a Trust Flow

CF nie powinno odczytywać się w oderwaniu od innego ze wskaźników Majestic, czyli Trust Flow. Tenże z kolei ocenia jakość linków prowadzących do witryny. Jaka jest między nimi zależność?
Wysokie CF (dużo linków) przy niskim TF (kiepska ich jakość) wskazuje, że mamy do czynienia z nagromadzeniem linków mało wartościowych, albo wręcz spamerskich.
Niskie CF (mało linków) przy wysokim TF (bardzo dobrych) to z kolei sygnał, który może wskazywać na nienaturalne budowanie profilu linkowego, co również nie jest mile widziane przez Google i może stanowić przyczynek do nałożenia filtra.
Optymalne zatem jest utrzymywania wartości wskaźników TF i CF na podobnym poziomie.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]