Co to jest Bing - definicja

Bing jest wyszukiwarką internetową oferowaną przez Microsoft.

Bing jest to wyszukiwarka internetowa opracowana przez firmę Microsoft.
Pierwotna forma Bing, powstała w 2005 roku, znana była pod nazwą MSN Search. Następnie, na kolejnym etapie rozwoju, była znana jako Windows Live, by od 2009 roku przybrać docelowe miano – Bing.
W świecie zdominowanym przez Google nie należy do wyszukiwarek bardzo popularnych, ale utrzymuje swoje miejsce w czołówce. Wg różnych szacunków z Bing w Polsce korzysta około 3-5% użytkowników internetu, zaś w skali świata jest to około 10-13%, z czego największą popularnością cieszy się w krajach anglojęzycznych.
Bing oferuje wiele usług znanych z najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki, czyli Google. I tak znajdziemy tu Bing: Maps, Images, News, Shopping, Translator oraz oczywiście Bing Ads.

Pozycjonowanie i SEO w Bing

W Polsce około 95% użytkowników używa Google, więc działania dotyczące pozycjonowania i SEO pod inne wyszukiwarki robi się sporadycznie. Przynajmniej o ile witryna nie jest skierowana również na rynek anglojęzyczny, zwłaszcza do USA, ewentualnie UK.
Zakładając jednak, że w Polsce z internetu korzysta 30 milionów osób, to na Bing przypada ich około miliona. Nie jest to więc rynek bez znaczenia i niewykluczone, że pozycjonowanie w Bing, jak i optymalizacja strony pod tę wyszukiwarkę, będą coraz powszechniejsze. Przynajmniej w tej części, w której nie będą one wpływać negatywnie na pozycję witryny w Google…

Na co zwracać uwagę, myśląc o pozycjonowaniu w Bing? Według informacji zamieszczanych na amerykańskich portalach poświęconych tej tematyce, plusem jest przejrzystość czynników rankingowych – czego na pewno nie można powiedzieć o Google. Uwagę zwraca też prostota używanych słów kluczowym. Algorytmy Bing są w tym względzie dużo słabsze i bardziej minimalistyczne, niż w przypadku Google. Dopasowanie semantyczne i kontekst mają mniejsze znaczenie, ważniejsza jest dosłowność słów kluczowych. Prawdopodobnie na pozycję w Bing wpływ będzie miało także używanie dosłownych fraz kluczowych w anchorach backlinków. To z kolei może mieć jednak przełożenie na pozycje w Google, które ceni większe zróżnicowanie „kotwic”.
Pozycjonerzy zwracają także uwagę na większe niż w przypadku Google znaczenie meta tagów – pomijając meta keywords, które dla Google i Bing są w zasadzie nieistotne. Pozycja w Bing wydaje się także być w większym stopniu zależna od widoczności w social media, niż w przypadku Google, a z kolei mniej ważny wydaje się być profil linków. Chociaż z drugiej strony zaleca się, by do każdej z podstron prowadził przynajmniej jeden link zewnętrzny, co rzecz jasna będzie korzystne również dla wyników wyszukiwania w Google.

PPC – Bing Ads i Microsoft Advertising

Jak wiadomo pozycjonowanie jest działaniem długookresowym, a podejmowanie działań, które mogą podnieść pozycję w Bing kosztem Google może być określone mianem biznesowego samobójstwa (na rynku polskim). Inaczej rzecz ma się z systemem reklam PPC, Pay Per Click. Microsoft Advertising to reklama płatna w wyszukiwarkach Bing, DuckDuckGo, Yahoo!, dzięki której można dotrzeć do około miliona użytkowników w Polsce. Jest to więc rozwiązanie warte rozważenia, tym bardziej, że oferuje mniejsze CPC i niższą konkurencję niż Google Ads.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]