Co to jest Artykuł sponsorowany - definicja

Artykuł sponsorowany, czyli forma reklamy i pozyskania linków.

Artykuł sponsorowany (artykuł reklamowy) – forma reklamy.
Artykuł, którego napisanie i opublikowanie ma na celu promocję towaru i/lub usługi. Artykuł sponsorowany może mieć przekaz skierowany pod PR lub stricte pod SEO. Artykuł PRowy będzie skupiał się na przekazie i może nie zawierać linków, podczas gdy artykuły SEOwe mocno skupiają się właśnie na obecności w artykule odnośnika do strony.
Dobrze przygotowany może przybrać formę poradnika, porównania, wywiadu czy artykułu eksperckiego, dzięki czemu nie tylko zaprezentuje czytelnikowi ofertę, ale też pomagając czy wyjaśniając, wykona pierwszy krok budowania relacji z potencjalnym klientem.

Dużą zaletą jest również fakt, że dobrze napisane i promowane artykuły sponsorowane mają szansę pojawiać się w wynikach wyszukiwania na określone frazy, co może zwiększyć szansę dotarcia do użytkownika poprzez „obstawienie” więcej niż jednego wyniku w SERP.

Rodzaje artykułów sponsorowanych

Artykuły możemy podzielić tak jak portale, na których możemy je publikować:

Każdy rodzaj ma swoje zastosowanie w zależności od strony, którą promujemy.

Ceny artykułów sponsorowanych

Tak jak różne są portale, na których można publikować artykuły sponsorowane, tak różna są ich ceny. Nie powinno dziwić, że artykuł na onet.pl jest wielokrotnie droższy niż artykuł na lokalnej stronie dwudziestotysięcznego miasteczka.

Odpowiadając wprost, ceny publikacji artykułów sponsorowanych zaczynają się od kilkudziesięciu złotych dla małych, niszowych stron, a kończą na kilku tysiącach złotych dla dużych, ogólnopolskich mediów. Dysponując kwotą 250-500 zł można opublikować bardzo przyzwoity z punktu widzenia SEO artykuł sponsorowany. Opcją dodatkowego podbicia ruchu na opublikowanym artykule możne być promocja na profilach społecznościowych portalu, na którym został opublikowany lub na stronie głównej witryny np. przez 7 dni. Taka forma promocji jest oczywiście płatna a koszt promocji należy doliczyć do ceny publikacji.

Jak opublikować artykuł sponsorowany?

Artykuł można napisać i opublikować samodzielnie, kontaktując się z danym portalem lub można skorzystać z profesjonalnego pośrednika.

Samodzielne rozwiązanie może wyglądać na oszczędne, ale tak nie jest. Cena artykułu, jaką można wynegocjować samodzielnie oraz czas, jaki trzeba poświęcić na przeprowadzenie całego procesu, czyni całą operację nieopłacalną. Do tego może się okazać, że wydawca nie ma firmy i nie wystawi FV. Szybszym, łatwiejszym i niekoniecznie droższym rozwiązaniem jest pomoc profesjonalnego pośrednika np Publicrange.pl, który ma już ustalone ceny i procedury publikacji, dzięki czemu całość przebiega sprawnie, łatwo się rozliczyć, a i również w razie problemów z opublikowanym artykułem jest się do kogo zwrócić o pomoc.
Firma pośrednicząca może też pomoc w napisaniu treści artykułu, świadcząc usługę copywritingu.

 

 

Radosław Bednarz

Head of SEO department

W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]