Co to jest Ahrefs - definicja

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych i najlepszych narzędzi SEO.

Ahrefs jest dla większości SEOwców jednym z narzędzi obowiązkowych i najczęściej używanych. Chętnie sięgają po niego także copywriterzy, pomaga bowiem w identyfikacji słów kluczowych. Możliwości Ahrefs są naprawdę szerokie i w zasadzie każdy, kto „siedzi” w branży marketingu internetowego jest w stanie uzyskać za jego pomocą wiele wartościowych informacji. Zarówno tych, dotyczących stanu obecnego, jak i historycznych, stąd jego użyteczność w analizie witryny, zwłaszcza profilu linkowego, jest bardzo wysoka.
Najważniejsze i najczęściej używane moduły Ahrefs, to:

Site Explorer

Pozwala na głęboką analizę strony i jej pozycji. Z tego poziomu otrzymujemy dostęp między innymi do profilu linków, z podziałem na zwrotne i wewnętrzne. Otrzymujemy też listę domen, z których witryna jest linkowana, oraz ich charakterystykę, a także użyte anchory, z możliwością sprawdzenia z jakich domen prowadzą i jaką te domeny mają wartość.
Umożliwia też szeroka i głęboką analizę widoczności słów kluczowych i zmian pozycji w zadanym okresie. Tu również sprawdzimy, które podstrony notują największy ruch i jak rozkłada się on w czasie. Bardzo użyteczną opcją jest możliwość sprawdzenia konkurencji i szybkiego przejścia do jej analizy w Site Explorer. Dodatkowo możemy sprawdzić różnicę treści, czyli content gap, identyfikujący frazy, na które wyświetlają się witryny konkurencyjne, a nasza nie.

Keywords Explorer
Pokazuje raport dotyczący zadanych słów kluczowych. Skalę ich skomplikowania przy pozycjonowaniu (KD), wolumen zapytań, dopasowanie fraz czy propozycję pytań, z czego chętnie korzystają zarówno SEOwcy, jak i copywriterzy. Błyskawicznie możemy też sprawdzić witryny, które są na topowych pozycjach, a jeśli podstawowe informacje nam nie wystarczą, to przejść do ich szczegółowej analizy. Dzięki Content Explorer można zaś sprawdzić popularność danych tematów – ruch i linkowanie z innych domen.

Ahrefs pozwala także na wykonanie podstawowego audytu strony oraz przejrzyste porównanie domen po najważniejszych parametrach. Swoją pozycję można zaś śledzić używając zakładki Rank Tracker.
Ahrefs w prezentacji pozycji wykorzystuje autorski parametr Domain Rating, podobnie jak narzędzie Moz wykorzystuje parametr Domain Authority, a Majestic – Trust Flow, a Google – Page Rank. Pokazuje on jednak nie pozycję witryny, ale „siłę” jej profilu linkowego.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprzedaż B2B stanowi jeden z filarów nowoczesnej gospodarki, napędzając rozwój wielu sektorów i kształtując relacje handlowe między firmami. Rozwój technologii i zmieniające się potrzeby rynkowe sprawiają, że znaczenie tej formy handlu rośnie. W ramach modelu business to business podmioty gospodarcze koncentrują się na budowaniu relacji z innymi przedsiębiorstwami m.in. poprzez sprawny system sprzedaży. Czym charakteryzuje […]
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem rozwoju każdego biznesu. W dzisiejszych czasach coraz więcej firm decyduje się wykorzystać internet do promocji produktów i usług.  W dobie rosnącej cyfryzacji nowatorskie trendy e-marketingowe otwierają przedsiębiorcom nowe możliwości, a zarazem stawiają przed nimi szereg wyzwań. W poniższym artykule przedstawimy opis głównych narzędzi marketingu online i pokażemy, jak ich zastosowanie […]
Po raz pierwszy pojęcie ESG zostało wykorzystane w 2004 roku przez George’a Kella, pioniera zrównoważonego rozwoju. Od tego czasu termin ten zyskał na znaczeniu, a w ostatnich latach stał się kluczowym elementem strategii wielu firm. W związku z rosnącą potrzebą przejrzystości w zakresie ESG coraz więcej podmiotów gospodarczych jest zobowiązanych do poszerzania zakresu publikowanych raportów. […]