Pozycjonowanie lokalne w Mapach Google
Każdego dnia w internecie wyszukiwane są setki tysięcy firm. Załóż wizytówkę na Mapach Google i rozpocznij pozycjonowanie — spraw, żeby Twoja marka, produkty i usługi były widoczne wszędzie tam, gdzie mogą szukać ich potencjalni klienci.
Poznaj jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego
Inwestujesz czas i pieniądze w tworzenie i optymalizację wizytówki, więc to jasne, że liczysz na widoczne korzyści. Mamy dobrą wiadomość — Mapy Google to potężne narzędzie, które powierzone w ręce ekspertów od marketingu internetowego, da Ci widoczne efekty pozycjonowania w postaci:
- przesunięcia firmy na szczyt listy wyszukiwania w Google na wybrane frazy,
- wyróżnienia wizytówki na tle konkurencji,
- dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów,
- zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie zysków ze sprzedaży,
- oszczędności związanych z wyeliminowaniem nieefektywnych narzędzi marketingu internetowego,
- ciągłego monitoringu i optymalizacji wizytówki, aby stale dbać o jak najlepszą widoczność firmy w Google.
Na czym polega pozycjonowanie w Mapach Google?
Google Maps to narzędzie, z którego od dawna aktywnie korzystają już nie tylko osoby szukające dojazdu i nawigacji. Mapy Google stały się szansą na z jednej strony niedrogą, a jednocześnie bardzo efektywną promocję firmy, pozwalającą na szybkie odnalezienie jej w sieci przez potencjalnych klientów.
Sama wizytówka to jednak dopiero początek. Tylko dzięki odpowiedniej optymalizacji możliwe jest skuteczne lokalne pozycjonowanie firmy, czyli sprawienie, że w wynikach Google to Twoje produkty i usługi pojawią się przed konkurencją. Skuteczne pozycjonowanie wpływa w znaczący sposób na zwiększenie ruchu na stronie, a tym samym dotarcie do nowych klientów i… zysk. Lokalne pozycjonowanie na Mapach Google to obecnie podstawowy element strategii marketingu internetowego wśród lokalnych firm — niezależnie od wielkości i branży.
Wybierz wariant cenowy
Stworzenie lub przejęcie istniejącej wizytówki — stworzymy dla Ciebie wizytówkę Google Moja Firma lub uzyskamy weryfikację istniejącej wizytówki
Konfiguracja i uzupełnienie wszystkich danych w wizytówce — uzupełnimy i zoptymalizujemy Twoją wizytówkę Google Moja Firma
Analityka ruchu — wdrożymy analitykę ruchu z wizytówki Google Moja Firma widoczną w narzędziu Google Analytics
Publikowanie wpisów, zdjęć, ofert, wydarzeń — regularnie będziemy dodawać wpisy w w aktualnościach, ofertach oraz wydarzeniach, dzięki czemu Twoja oferta trafi do jeszcze większej ilości klientów
Karuzela produktowa / lista usług — utworzymy karuzelę Twoich produktów, które będą wyświetlane Twoim klientom oraz będziemy rozbudowywać zakładkę usługi
Wdrożenie chatu — wdrożymy chat, który ułatwi kontakt Twoich klientów z Tobą i poinstruujemy Cię jak z niego korzystać
Kontakt z Google support —wszelkie problemy z wizytówką rozwiążemy za Ciebie podczas kontaktu z supportem Google
NAP & pozyskiwanie linków — sama wizytówka to nie wszystko. Aby być na szczycie listy lokalizacji w mapach w konkurencyjnych branżach należy regularnie pozyskiwać wpisy w lokalnych źródłach, tzw. NAP. Pozwoli to poprawić naszą pozycje.
Stworzenie i uruchomienie strony Business Site — uruchomienie strony w ekosystemie GMF, która będzie pełnić rolę podrzędnej strony wspomagającej tworzenie lejka sprzedażowego i pozycjonowania
Pozycjonowanie lokalne i SEO, a Mapy Google — o co w tym chodzi?
Wbrew pozorom zrozumienie pozycjonowania lokalnego i tego, jaki wpływ na SEO ma wizytówka Twojej firmy nie jest trudne. Wyobraź sobie, że w wyszukiwarce Google wpisujesz: fryzjer Poznań. Na ekranie zobaczysz różnego rodzaju wyniki: reklamy, Mapę Google z wizytówką firmy i w końcu — organiczne wyniki. Dlaczego na Twoim ekranie pojawiły się akurat te salony i akurat ta wizytówka? Wpływ na pozycję firmy w Google ma wiele czynników np. jakość strony internetowej czy ilość linków przychodzących. W przypadku map najważniejsza jest jednak inna kwestia: dobra optymalizacja profilu firmowego w Google Moja Firma.
Pamiętaj, że na ekranie potencjalnego klienta pojawia się zwykle tylko kilka wizytówek. Co więcej, realnie tylko trzy pierwsze cieszą się najlepszą klikalnością. Każda firma może samodzielnie założyć i prowadzić swoją wizytówkę, jednak przy odpowiednim jej wypromowaniu, szczególnie w warunkach silnej konkurencji, niezbędna jest często pomoc ekspertów.
W ramach oferty pozycjonowania lokalnego możemy zająć się m.in.:
- doborem, analizą i monitoringiem słów kluczowych,
- optymalizacją nazwy, kategorii i obszaru działania w wizytówce oraz nagłówków usług,
- przygotowaniem opisu firmy,
- publikowaniem zdjęć i aktualności dotyczących np. zmian w ofercie czy wydarzeń,
- opracowaniem odpowiedzi na opinie na temat firmy,
- wdrożeniem atrybutów,
- zaawansowaną analityką - w tym implementacją do wizytówki odpowiednich narzędzi śledzących efekty pozycjonowania, analityka ruchu z wizytówki i innych źródeł w Google Analytics,
- stworzeniem schematu LocalBusiness oraz adresu URL wizytówki do zaimplementowania na stronę firmy,
- prowadzenie strony Business Site,
- kontaktem z supportem technicznym Google.
Doświadczenie i ekspercka wiedza, czyli dlaczego warto nam zaufać
Dlaczego warto powierzyć stworzenie wizytówki w mapach Google i lokalne pozycjonowanie firmy w ręce ekspertów z Range? Ponieważ jesteśmy partnerem, któremu warto zaufać. Korzystając z doświadczeń w pozycjonowaniu firm z wielu branż i miast przygotowaliśmy dwa warianty współpracy — jednorazową optymalizację wizytówki w Google Moja Firma lub abonament, w ramach którego, oprócz stworzenia wizytówki zajmiemy się optymalizacją procesu pozycjonowania oraz implementacją narzędzi analitycznych w wizytówce.
Niezależnie czy zdecydujesz się na dłuższą, czy jednorazową współpracę, jesteśmy w stanie zagwarantować, że:
-
Stawiamy na jasne warunki
O kosztach informujemy Cię na samym początku, a o efektach na bieżąco podczas współpracy. -
Otrzymasz dedykowanego eksperta
Nad optymalizacją Twojej wizytówki i całym procesem pozycjonowania będzie czuwał dedykowany ekspert, z odpowiednim doświadczeniem. -
Gwarantujemy doradztwo i pomoc
Nie jesteśmy specjalistami tylko w wąskiej dziedzinie Google Maps, dlatego możesz mieć pewność, że na efekty pozycjonowania lokalnego będzie pracował zespół złożony z programistów, specjalistów SEO czy copywriterów. Mamy status Google Partner, więc podczas współpracy, poza wsparciem z zakresu wizytówki, możesz liczyć na doradztwo i pomoc w innych obszarach marketingu online.
Najczęściej zadawane pytania
Na pewno masz do nas mnóstwo pytań związanych z pozycjonowanie w Google Maps.
W tym miejscu odpowiadamy na te, które pojawiają się najczęściej
Nie próbujemy Ci wmówić, że wizytówki na Mapach Google nie możesz stworzyć samodzielnie. Przeciwnie — to dość prosty proces, którego możesz dokonać, logując się do narzędzia Google Moja Firma. To, co chcemy Ci powiedzieć, to fakt, że o ile stworzenie wizytówki nie jest skomplikowane, to proces pozycjonowania lokalnego i jej optymalizacja wymaga już wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim czasu. Dlatego proponujemy powierzenie tego zadania nam — zespołowi ekspertów łączących w sobie szerokie kompetencje z zakresu marketingu internetowego, z doświadczeniem w pozycjonowaniu lokalnym w warunkach dużej konkurencji.
Jeżeli prowadzisz firmę z ofertą skierowaną do mieszkańców konkretnego miasta, dzielnicy i masz adres w tej lokalizacji, odpowiedź brzmi: tak. Obecnie nie ma znaczenia, w jakiej branży działasz lub czy twoja firma zatrudnia 10, czy 10 tysięcy pracowników. Aby zwiększyć zyski, każda firma lokalna powinna dążyć do osiągnięcia najwyższych pozycji na Mapach Google. W przeciwieństwie do innych narzędzi marketingowych ten rodzaj promocji nie wymaga wielkich nakładów finansowych, zatrudniania eksperta na wyłączność, a nawet poświęcania czasu. Pozycjonowanie lokalne w Google Maps to doskonała okazja na skuteczną promocję nawet dla tych firm, których oferta nie wyróżnia się na tle konkurencji, ich strona internetowa nie jest odpowiednio zoptymalizowana lub nie posiadają jej w jeszcze w ogóle (tak, to również jest możliwe, skontaktuj się z nami, aby poznać więcej szczegółów).
To, co wpływa na pozycję twojej wizytówki w Google Maps, nie różni się wiele od tego, co ma w tym aspekcie znaczenie dla każdej strony internetowej. To wszystkie te czynniki, na podstawie których Google określa pozycję na dany zestaw fraz np. mechanik Warszawa. Wśród elementów mających zdecydowany wpływ na pozycję wizytówki można wymienić:
- Odległość użytkownika, który wyszukuje informacji od lokalizacji Twojej firmy. Im bliżej będzie się znajdował, tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się w wynikach wyszukiwania wyżej.
- Stopień rozpoznawalności, czyli to jak bardzo Twoja firma jest rozpoznawana na wyszukiwaną frazę lub słowa kluczowe.
- Dopasowanie, czyli to jak dalece trafnie wizytówka w Google Maps (jej treść, kategorie i podkategorie, nazwa, usługi, wpisy itp.) odpowiada wyszukiwanej przez użytkownika frazie.