Pozycjonowanie lokalne
Dla lokalnych firm doskonała widoczność dla klientów jest podstawą sukcesu. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, zoptymalizowanej wizytówce na Mapach Google i odpowiednio stargetowanej reklamie wyprzedzisz lokalną konkurencję, a Twoje produkty i usługi pojawią się na szczycie listy wyszukiwania.
Zyskaj przewagę w regionie i wypromuj firmę przy niewielkich nakładach
Inwestując w pozycjonowanie lokalne, stawiasz nie tylko na wysoce skuteczną, ale i kompleksową promocję Twojej firmy. Ten rodzaj marketingu internetowego łączy w sobie zalety wizytówki na Mapach Google, reklamy Google Ads oraz organicznego pozycjonowania, dzięki czemu:
- Twoją firmę zobaczą klienci znajdujący się w Twoim regionie, czyli dokładnie Ci, którzy mają szansę kupić produkt lub skorzystać z usługi,
- wyróżnisz się na tle innych, lokalnych firm z tej samej branży,
- zwiększysz ruch na stronie internetowej,
- łatwo przypomnisz o sobie klientom, którzy przeszli do konkurencji,
- przy dość niskich kosztach reklamy przesuniesz się na szczyt rankingu wyszukiwania w Google.
Rozwiąż problemy z dotarciem do lokalnych klientów!
Masz wrażenie, że Twoje produkty i usługi spełnią oczekiwania klientów, jednak masz trudność z ich wypromowaniem w warunkach lokalnej konkurencji?
Pozycjonowanie to doskonałe rozwiązanie tego problemu, zwłaszcza jeśli:
- prowadzisz nowy biznes, o którym nikt jeszcze nie słyszał,
- nie masz jeszcze grona lojalnych klientów, którzy polecaliby Cię znajomym,
- prowadzisz biznes już dłuższy czas, ale uważasz, że Twoje obroty mogłyby być większe,
- zauważyłeś, że nowe biznesy zaczynają „podbierać” Twoich klientów,
- chcesz szybko stać się lepiej widocznym w swoim regionie,
- narzekasz na niskie zyski i brak sprzedaży,
- wpisując w wyszukiwarkę Google lokalne zapytanie strona Twojej firmy nie wyświetla się na szczycie listy,
- nie wiesz, jak skonfigurować wizytówkę Google, reklamy Google Ads lub nie masz czasu na samodzielne podejmowanie takich działań,
- szukasz sposobów na skuteczny marketing internetowy, który pomoże w promocji Twoich usług i produktów.
Google Maps, Google Ads i… wiele więcej — co składa się na lokalne SEO
Zlecając nam pozycjonowanie lokalne Twojej firmy, powierzasz nam tak naprawdę nie jedno, a szereg zadań mających jeden cel: poprawę widoczności Twojej firmy, produktów i usług dla potencjalnych klientów w regionie, mieście czy nawet dzielnicy. Zależy nam na tym, aby Twoja firma znalazła się na szczycie rankingu wyszukiwania Google oraz w kluczowych miejscach podczas korzystania z Google Maps i innych usług lokalnych Google.
W tym celu nasi eksperci mogą zająć się m.in.:
-
Stworzeniem i optymalizacją wizytówki na Mapach Google
W Profilu Firmy Google (kiedyś Google Moja Firma) eksperci umieszczą podstawowe informacje na temat Twojej marki, produktów i usług. Znajdą się tam też dane kontaktowe, dzięki którym klienci mogą łatwo nawiązać z Tobą kontakt lub odwiedzić sklep czy salon. Masz już wizytówkę Google Maps, jednak nie umiesz jej wypozycjonować? W tym też możemy pomóc — prawidłowo skonfigurowana i prowadzona wizytówka znajdzie się na szczycie listy wyszukiwania i pomoże Ci dotrzeć do klientów skuteczniej niż inne, lokalne firmy. -
Przeprowadzeniem audytu SEO i pozycjonowaniem organicznych wyników
Audyt pomoże ocenić, w jakiej kondycji znajduje się obecnie pozycjonowanie lokalne Twojej firmy i znaleźć czynniki wpływające niekorzystnie na wysoką pozycję w organicznych wynikach Google. -
Analizą i doborem odpowiednich fraz i słów kluczowych
Jako eksperci mamy wiedzę na temat popularności konkretnych fraz, sezonowości ich wyszukiwania oraz stopnia konkurencyjności na danym rynku. Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć dla Ciebie indywidualny zestaw słów kluczowych — bez wydawania pieniędzy na nieskuteczne działania marketingowe. -
Prowadzeniem lokalnych kampanii Google Ads
Świetnym sposobem na szybkie zwiększenie ruchu na stronie www Twojej firmy są reklamy Google Ads kierowane na miasto, region lub dzielnicę. Zajmiemy się stworzeniem reklamy sponsorowanej dla Twojego lokalnego biznesu i poprowadzimy kampanię tak, aby jak najmniejszym kosztem trafić z reklamą dokładnie tam, gdzie szukają jej potencjalni klienci w Twoim regionie.
Mamy wiedzę i doświadczenie, z których możesz skorzystać
Powierzając nam pozycjonowanie lokalne swojej firmy, masz pewność, że nad zwiększeniem widoczności Twojego biznesu będzie pracował zespół ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym. Możemy zagwarantować Ci:
- jasne zasady współpracy - o kosztach dowiadujesz się na samym początku, a o efektach jesteś informowany na bieżąco,
- indywidualne podejście do Twojego biznesu i potrzeb - za każdym razem opracowujemy dla klienta inną strategię działania, biorąc pod uwagę specyfikę biznesu, lokalne warunki oraz budżet,
- szeroki zakres usług — mamy Status Google Partner, certyfikaty Google Ads i Google Analytics. W naszym zespole zajmą się Tobą eksperci od SEO, copywritingu, webdevelopmentu, reklamy PPC oraz użyteczności i dostępności strony internetowej. Mamy aktualną wiedzę z zakresu marketingu internetowego, a nasze zadanie wykonujemy przy wykorzystaniu profesjonalnych narzędzi SEO.
Najczęściej zadawane pytania
Na pewno masz do nas mnóstwo pytań związanych z kampanią reklamą lokalną. W tym miejscu odpowiadamy na te, które pojawiają się najczęściej
Zauważyłeś, że Twój biznes nie przyciąga nowych klientów i ciężko Ci wypromować swoje produkty lub usługi? A może prowadzisz firmę już jakiś czas i zaobserwowałeś, że nowe, lokalne firmy z tej samej branży radzą sobie z promocją w internecie lepiej niż Ty i przyciągają klientów, którzy kiedyś wybierali Ciebie? To jasny znak, że czas zadbać o poprawę widoczności w internecie. Pozycjonowanie dla lokalnych firm stanowi już standard — to jedno z najskuteczniejszych, a przy tym stosunkowo niedrogich (w porównaniu do reklamy tradycyjnej) narzędzi marketingu internetowego. Pamiętaj, że każdy dzień, w którym Twoja firma jest niewidoczna w sieci, oznacza stratę dla Twojego biznesu — klienci nie znajdą Twoich produktów i usług, a więc skorzystają z oferty konkurencji.
Fakt, że Twoja strona internetowa nie jest jeszcze idealnie zoptymalizowana pod względem SEO, a nawet gdy jeszcze w ogóle nie istnieje, nie stanowi to przeszkody w rozpoczęciu procesu pozycjonowania. Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci po kolei wprowadzić odpowiednie narzędzia marketingu internetowego i wypromować się skutecznie na dane frazy.
Jeśli prowadzisz lokalny biznes i chcesz minimalnym kosztem pozyskać nowych klientów, odpowiedź brzmi TAK. Celem pozycjonowania jest to, aby strona internetowa Twojej firmy i jej wizytówka na Mapach Google pojawiły się wysoko w wynikach wyszukiwania dla fraz użytych przez klientów w Twoim mieście czy nawet dzielnicy. To z kolei pozwoli na zwiększenie widoczności firmy w sieci i przełoży się na zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami.
Do skorzystania z oferty pozycjonowania lokalnego zachęcamy Cię przede wszystkim, jeśli:
- prowadzisz sklep lub świadczysz usługi pod określonym adresem — w biurze, warsztacie itd. i chcesz, aby dowiedziało się o tym jak najwięcej osób z Twojej okolicy,
- działasz w branży zdrowotnej — jesteś kardiologiem, ginekologiem, dermatologiem, okulistą itd. i przyjmujesz pacjentów w gabinecie lub w placówce NZOZ i zależy Ci na upublicznieniu informacji o adresie oraz godzinach przyjęć,
- dojeżdżasz do klienta, oferując produkty lub usługi na danym obszarze np. na terenie miasta czy województwa,
- oferujesz sale lub miejsca do wynajęcia, takie jak domy weselne, hotele i chcesz pokazać swój biznes osobom planującym wydarzenie lub wypoczynek,
- działasz w branży turystycznej, oferujesz lokalne atrakcje, takie jak spacery, rejsy, wędrówki czy zwiedzanie miasta i chcesz przyciągnąć turystów znajdujących się w okolicy,
- prowadzisz restaurację, bar lub inny punkt gastronomiczny i chcesz zachęcić lokalnych klientów do wizyty.
Lokalne SEO to nie to samo co tradycyjne pozycjonowanie. Różni je przede wszystkim sposób dobierania fraz i słów kluczowych – poza określeniami odnoszącymi się do biznesu, w lokalnym pozycjonowaniu liczy się to, gdzie sprzedawane są produkty czy świadczone usługi. Istnieje jeszcze jedna różnica – lokalne wyniki wyszukiwania w Google zmieniają się jeszcze bardziej dynamicznie niż inne. W całym procesie pozycjonowania lokalnego nieco mniejsze znaczenie ma np. liczba linków kierujących do strony internetowej, za to bardziej liczą się opinie zebrane od klientów z regionu i sama wizytówka na Mapach Google.
Jako eksperci od pozycjonowania lokalnego skupimy się na kwestiach związanych ze zdobyciem klientów w Twojej okolicy. Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu firm z różnych lokalizacji i branż, więc jesteśmy w stanie zaproponować Ci indywidualne warunki, dostosowane do specyfiki Twojego biznesu, jak panującej w rejonie konkurencji.