Reklama na LinkedIn – LinkedIn ADS
Reklama skierowana na nawiązywanie relacji biznesowych, zdobywanie kontrahentów, poszerzanie profesjonalnych kontaktów i kreowanie wizerunku marki.
LinkedIn to serwis społecznościowy, jednak skierowany do profesjonalistów, managerów, osób decyzyjnych. Nakierowany jest na poszukiwanie pracy, pracowników i kontrahentów, budowanie wizerunku marki, poszukiwanie wiedzy specjalistycznej i dzielenie się nią.
W tej chwili LinkedIn można określić najlepszą i najskuteczniejszą platformą do prowadzenia działań z zakresu B2B, użytkownicy bowiem wykorzystują portal przede wszystkim do celów biznesowych i zawodowych.
Obecnie LinkedIn ma ponad 750 milionów użytkowników, z czego około 4,5 miliona w Polsce, a każdego miesiąca przybywa kilka tysięcy kolejnych.
LinkedIn Ads umożliwia dotarcie do nich, oferując jednocześnie precyzyjny sposób targetowania odbiorców reklam.
Żadna platforma społecznościowa nie daje tak precyzyjnego pod kątem biznesowym narzędzia reklamowego, jak LinkedIn.
Dlaczego powinieneś reklamować się na LinkedIn?
- Właśnie tam są obecne osoby decydujące o procesach zakupowych i sprzedażowych.
- Użytkownicy serwisu to osoby nieprzypadkowe, zaangażowane, często również szukające kontaktów biznesowych.
- Targetowanie reklam umożliwia precyzyjne dotarcie do odpowiednich odbiorców.
- Możesz bardzo dokładnie określić cechy odbiorcy i dopasować do nich treść reklamy.
- Kierowanie reklamy do osób decyzyjnych znacząco zwiększa skuteczność pozyskania leadów.
- To platforma, gdzie konkurencja nadal nie jest duża, co przekłada się na skuteczność i rentowność działań reklamowych.
Dowiedz się więcej o reklamach na LinkedIn
Na LinkedIn funkcjonują dwa rodzaje kont.
Profil prywatny, czyli konto osobiste, służy do zawierana kontaktów z innymi użytkownikami serwisu i wchodzenia z nimi w interakcje czy budowania sieci kontaktów.
Natomiast strona firmy jest jej wizytówką, pozwala na publikowanie ofert pracy oraz na korzystanie z płatnych reklam PPC LinkedIn Ads.
Cele stawiane reklamom publikowanym na LinkedIn mogą być różne, w zależności od potrzeb:
- budowanie wizerunku marki/firmy,
- rekrutacja,
- nawiązanie kontaktów handlowych,
- poszukiwanie partnerów biznesowych.
Dlaczego warto reklamować się w LinkedIn?
Podsumujmy więc zalety kampanii reklamowych PPC LinkedIn Ads:
- są skierowane do osób aktywnych zawodowo,
- użytkownicy portalu to często właściciele firm, kadra zarządzająca i osoby decyzyjne,
- ciągły wzrost liczny użytkowników,
- targetowanie pozwala na dobór odbiorcy m.in. wg funkcji/stanowiska w firmie,
- dla B2B nie ma drugiego portalu oferującego tak szczegółowo opisane cechy targetu,
- nikła szansa na przypadkowych odbiorców reklamy
- realne szanse na podjęcie długoterminowej współpracy biznesowej,
- możliwość wyboru wielu form reklamy, w tym remarketingu (Spotlight Ads),
- rozliczenie w systemie CPC, CPM, CPV,
- szacowanie kosztów kampanii reklamowej na poziomie jej planowania,
- mała konkurencja wśród reklamodawców.
Kampanie reklamowe LinkedIn Ads to szansa na rozwój firmy
W ramach współpracy reklamowej na LinkedIn:
- stworzymy plan kampanii i lejek sprzedaży,
- przygotujemy content reklamy do dalszej promocji,
- będziemy zarządzać i optymalizować budżet reklamowy,
- na bieżąco będziemy monitorować, analizować i optymalizować działania, by zmaksymalizować zwrot z Twojej inwestycji,
- prześlemy Ci raport wykonanych działań.
Skieruj reklamę do właściwych odbiorców
- stanowisko,
- pełnioną funkcję,
- doświadczenie zawodowe,
- umiejętności,
- staż pracy,
- wielkość firmy i jej obszar działania,
- nazwy firm,
- wykształcenie,
- zainteresowania.
Wypróbuj różne formy reklamy
Wykorzystując możliwości LinkedIn Ads można użyć kilku sposobów prezentacji reklamy w zależności od grupy odbiorców i oczekiwanego rezultatu.
Są to więc:
- reklamy graficzne z pojedynczym zdjęciem, z karuzelą zdjęć lub z materiałem wideo,
- reklamy tekstowe, z możliwością użycia logo i grafiki,
- reklamy InMail, pozwalające na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości prywatnych do użytkowników serwisu,
- reklamy pozyskujące obserwujących Follower Ads,
- reklamy kierujące ruch na domeny zewnętrzne Spotlight Ads, możliwe do wykorzystania w remarketingu.
Najczęściej zadawane pytania
Nie. Profile prywatne nie mają takiej możliwości, konieczne jest założenie konta firmowego. Jak również jego odpowiednia prezentacja i prowadzanie, by wzbudzało zainteresowanie i było wiarygodne dla odbiorców reklamy.