Reklama na Facebooku (FB Ads)
Na Facebooku aktywnych jest ponad 16 milionów Polaków. Daj im możliwość poznania swojej marki, produktów lub usług. Powierz prowadzenie kampanii w ręce ekspertów, którzy sprawią, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna, zaufanie do Twojej firmy wzrośnie, a reklamę faktycznie zobaczą te osoby, które mogą zdecydować się pozostawienie kontaktu lub zakup.
Dlaczego Twoja marka powinna zaistnieć na Facebooku?
- Twoje usługi i produkty zobaczą wszyscy, którzy mogą być zainteresowani ich zakupem — Facebook Ads to ogromny zasięg połączony z precyzyjnym targetowaniem.
- Będziesz jeszcze bliżej klientów — reklama w mediach społecznościowych to bezpośredni i szybki kontakt oraz szansa na to, żeby przypomnieć o sobie klientom.
- Twoja reklama może być widoczna nie tylko na Facebooku, ale i w komunikatorze Messenger i na Instagramie, który zdobywa coraz większą popularność.
- Wolisz reklamę w formie video, grafiki, a może tekstu? Z pomocą ekspertów zdecydujesz, jaki format najlepiej trafi do potencjalnych klientów.
- Masz koszty pod kontrolą — przez cały czas trwania kampanii eksperci mierzą jej skuteczność i w razie potrzeby optymalizują, dlatego nie wydajesz pieniędzy na nieskuteczne działania.
Dowiedz się więcej o reklamach na Facebooku
Facebook Ads to nic innego niż system reklamowy stworzony przez najbardziej popularny serwis społecznościowy świata. Przeznaczony jest on do reklamowania produktów i usług oraz promocji marek we wszystkich produktach Facebooka, czyli także w komunikatorze Messenger, w sieci Audience Network oraz na Instagramie.
Co wyjątkowego oferuje kampania na Facebooku? Po pierwsze ogromny zasięg. Z Facebooka aktywnie korzysta 2,5 miliarda osób. Dla wielu z nich to nie tylko sposób na codzienną komunikację ze znajomymi, ale i źródło informacji na temat tego, co dzieje się na świecie. Po drugie, Facebook Ads daje Ci możliwość dotarcia do osoby, która ma szansę poznać Twoją firmę i produkt. Wszystko to dzięki bardzo precyzyjnemu targetowaniu treści reklamowych, na podstawie wybranych kryteriów. Oprócz wieku czy lokalizacji użytkownika należą do nich np. zainteresowania.
Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?
Łatwe dotarcie do potencjalnego klienta, stosunkowo niskie koszty i swoboda formy. Jest wiele powodów, dla którego Facebook Ads zdobył tak wielką popularność. To najważniejsze z nich:
-
Precyzyjne targetowanie, czyli strzał w dziesiątkę przy wyborze grupy docelowej.
Facebook pozwala wyświetlać reklamy na podstawie wielu kryteriów: zainteresowań, zachowania odbiorców i innych informacji, jakie mamy na ich temat (wiek, lokalizacja). -
Trafianie z przekazem w potrzeby użytkowników dzięki wielu formatom
Dla niektórych klientów najbardziej angażującą formą reklamy będzie video, a dla innych pokaz slajdów czy tekst. -
Emisja reklamy w odpowiednim medium (Instagram, Messenger)
Eksperci pomogą w wyborze miejsc, które najlepiej pasują do danych produktów i usług — nie każda usługa powinna być promowana np. na Instagramie. Dzięki temu możesz liczyć nie tylko na wysoką skuteczność, ale uniknąć też błędów wywołanych przez niewłaściwe skierowanie. -
Kontrola nad kosztami i skutecznością kampanii. Na efekty Facebook Ads nie musisz długo czekać.
Od razu po starcie reklamy eksperci zaczynają mierzyć jej efekty i w razie potrzeby podejmować działania optymalizacyjne. A Ty? Ty otrzymujesz dostęp do Menedżera reklam, gdzie śledzisz statystyki i w jednym miejscu masz wszystkie informacje dotyczące kampanii.
Reklama na Facebooku po prostu się opłaca
Zastanawiasz się, czy Facebook to dobre miejsce na Twoją reklamę? Nic dziwnego. Przecież istnieje wiele kanałów promocji produktów i usług, dlatego warto zainwestować w ten, który ma szansę przynieść nam najwięcej korzyści.
Kampania Facebook Ads w dwóch kluczowych kwestiach bije darmowe rozwiązania na głowę. To szybko widoczne rezultaty i zwrot z inwestycji. Portal społecznościowy z miliardami aktywnych użytkowników dysponuje szeregiem informacji na ich temat. Dzięki temu reklama może być naprawdę skuteczna — widzą ją te osoby, które spełnią określone kryteria. A to jeszcze nie wszystko:
- emisja reklamy na Facebooku może być skierowana na podstawową grupę, czyli potencjalnych klientów wyszukanych na bazie ich lokalizacji, wieku czy zainteresowań.
- może trafiać też do odbiorców niestandardowych, czyli osób, które już weszły w interakcję z firmą np. odwiedzając Twój serwis (remarketing).
- istnieje również targetowanie na bazie użytkowników podobnych (tzw. lookalike) - tych, którzy mają zainteresowania zbliżone do Twoich klientów.
Filmy, zdjęcia, teksty — dotrzyj z formatem do każdego klienta w social media
Zaletą Facebook Ads jest nie tylko precyzyjne targetowanie. W kampanii możesz wykorzystać dokładnie takie przekazy, jakie najlepiej trafią do potencjalnych klientów. Nakręć film, stwórz animację, reklamuj swoje produkty zdjęciami lub pisz świetne teksty — na Facebooku znajdziesz format reklamowy, który odzwierciedli oczekiwania klientów i wpisze się w historię Twojej marki. Co więcej — możesz wybrać nie tylko rodzaj reklamy, ale i urządzenie, na jakim ma się wyświetlać.
To właśnie reklama może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Daj się zauważyć na Facebooku, Instagramie w Audience Network czy w Messengerze dzięki reklamie w formie:
- filmu,
- zdjęcia,
- zdarzenia (stories),
- Messengera,
- karuzeli (kilka zdjęć lub filmów w jednej reklamie),
- pokazu slajdów,
- kolekcji (przeglądanie produktów z oferty).
Trafiaj do osób, które zachwycą się Twoją firmą
Kampania na Facebooku to zaawansowane możliwości kierowania. To Ty decydujesz kto, kiedy i gdzie zobaczy reklamę. W jaki sposób? Przez wyznaczenie reguł dotyczących tego, kto będzie podstawowym odbiorcą reklamy, czyli kto ma ją zobaczyć. Może być to bardzo wąska lub przeciwnie — liczna grupa, wyróżniona na podstawie jednego lub połączenia kilku kryteriów, takich jak:
- dane demograficzne (np. płeć, wykształcenie, wiek, status związku),
- lokalizacja ( np. kraj, region, miasto),
- zainteresowania (np. motoryzacja, podróże),
- połączenia (np. osoby, które zgłosiły udział w wydarzeniu, kontaktowały się z Tobą).
Najczęściej zadawane pytania
Na pewno masz do nas mnóstwo pytań związanych z kampanią reklamową na Facebooku. W tym miejscu odpowiadamy na te, które pojawiają się najczęściej
Przede wszystkim dlatego, że jesteśmy ekspertami. Doskonale znamy mechanizm działania Facebook Ads, a doświadczenie w prowadzeniu kampanii dla klientów z różnych branż pozwala nam za każdym razem dobrać dla Ciebie optymalne rozwiązanie. Poza tym:
- rozumiemy zasady rządzące performance marketingiem w e-commerce,
- na bieżąco optymalizujemy kampanię — trzymamy rękę na pulsie Twoich wydatków i w razie potrzeby zmieniamy ustawienia reklamy tak, aby miała szansę przynieść największe zyski,
- współpracujemy na jasnych zasadach — nie ukrywamy kosztów i jesteśmy z Tobą w stałym kontakcie.
Social Media marketing nieprzypadkowo zdobył w ostatnich latach tak ogromną popularność. Z reklamy na Facebooku korzystają już nie tylko wielkie korporacje, ale i małe, lokalne i średnie firmy. Dlaczego? Bo dzięki kampanii reklamowej możesz zyskać naprawdę wiele, m.in.:
- wyróżnić się na tle konkurencji lub dorównać rozpoznawalności najbardziej popularnych marek w branży,
- zainteresować swoim produktem lub usługami ogromne grono potencjalnych klientów,
- zbudować z klientami bezpośrednie, trwałe relacje dzięki ułatwionemu kontaktowi.
A w efekcie pozyskać nowych klientów, zatrzymać tych, którzy już Ci zaufali i… zarabiać.