Klient: Sklep internetowy Naia

Wzrost zamówień o 300% i wzrost ruchu o 700% w pierwszych 8 miesiącach działań.

Kilka słów o firmie

logo naia

Sklep internetowy naia.pl istnieje na rynku od 2009 roku i działa w bardzo konkurencyjnej branży fashion. Od początku wyróżniał się ofertą wysokiej jakości ubrań dla Pań, produkowanych wyłącznie w Polsce.

Działania SEO były prowadzone bezpośrednio przez Właściciela, który w pewnym momencie zdał sobie sprawę, że nie są one w pełni efektywne. Chociaż kierunek był poprawny, na co na pewno wpłynęło wieloletnie doświadczenie w branży e-commerce, to jednak ich skuteczność pozostawała sporo do życzenia. Świadomość tego faktu oraz chęć skoncentrowania się na core biznesu, skłoniły Właściciela do poszukiwania Agencji Marketingowej.

Naszym zadaniem było zdecydowane zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania i poprawienie widoczności sklepu na frazy z długiego ogona.

Menu

Analiza strony klienta

Już na samym początku analizy zwróciliśmy uwagę na małą liczbę podkategorii w priorytetowej kategorii, jaką są sukienki. Oprócz tego brakowało rozbudowanych opisów kategorii, uwzględniających wykorzystanie słów kluczowych, optymalizacji title, description oraz nagłówków Hx.

Zmodyfikowaliśmy strukturę serwisu na podstawie grup fraz/słów kluczowych, które wyodrębniliśmy z pełnej analizy słów kluczowych naia.pl i konkurencji. Kolejnym krokiem było wprowadzenie jak największej ilości fraz z długiego ogona do TOP50, a następnie skupienie się na wprowadzeniu do TOP10 najbardziej rokujących fraz.

Ze względu na ograniczenia budżetowe musieliśmy rozłożyć nasze działania na dłuższy okres.

Cele postawione przed nami

1
edit 1

Zwiększenie liczby kategorii
w kluczowym asortymencie

2
52

Zwiększenie ruchu organicznego

3
57

Zwiększenie liczby fraz
w TOP 10

Działania on-page

W pierwszym etapie działań optymalizacyjnych na stronie, na podstawie analizy słów kluczowych, wyodrębniliśmy grupy fraz, które następnie zostały wykorzystane do przygotowania opisów nowych kategorii. Istniejące już opisy kategorii również zostały zoptymalizowane z wykorzystaniem potencjału słów kluczowych.

Menu przed zmianami

menu sklepu internetowego

Menu po zmianach

menu sklepu internetowego

Działania off-page

Po przeprowadzeniu optymalizacji kategorii i opisów w sklepie przyszła pora na pozyskanie wysokiej jakości linków z serwisów zewnętrznych. Zgodnie z ustaloną przez specjalistę SEO strategią linkbuildingu (pozyskiwania linków), prowadziliśmy działania przez kolejnych 6 miesięcy. Zwiększenie liczby linków wpłynęło na znacznie większą widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania, co przełożyło się na wyniki biznesowe: wzrost liczby klientów i zwiększenie konwersji.

Marta, butik naia

Opinia klienta

Dzięki współpracy z Range działania zyskały odpowiedni plan oraz wysoką jakość i przyniosły doskonałe rezultaty, a my zaoszczędziliśmy mnóstwo czasu.
Bardzo cenimy komunikację ze specjalistami z Range oraz przejrzyste warunki współpracy. Najważniejsze jest to, że zawsze możemy liczyć na przejrzysty raport z działań, co pozwala nam weryfikować działania agencji.

— Marta,
Specjalistka ds. Marketingu,
Butik Naia.pl

Podsumowanie

Precyzyjne planowanie i wdrożenie działań SEO przy niezmienionym budżecie (w porównaniu z działaniami in-house) dało świetne rezultaty.

W ciągu 8 miesięcy nastąpił wzrost ruchu organicznego o 720% , liczba zamówień wzrosła o 300%, a udział ruchu organicznego wzrósł z 50% do prawie 80%

Liczba fraz w Google TOP 50 zwiększyła się o 370%, a w TOP 10 o 422%

Słowa kluczowe w Top 10 dla naia.pl

słowa kluczowe w top10 dla naia

Liczba zamówień w naia.pl

Aktualizacja 2020 – wyniki stają się jeszcze lepsze

Powyższe case study dotyczyło pierwszego okresu współpracy Range z Naia. Już wtedy wyniki były bardzo zadowalające, ale przecież nie spoczęliśmy na laurach.Stąd też w ramach aktualizacji zamieszczamy kolejny wykres, jeszcze dobitniej pokazujący trend wzrostowy, jaki udało się nam wypracować.Zarówno w TOP 10, jak i w TOP 50, widoczne są bardzo znaczące zmiany. W zasadzie to chyba można nawet powiedzieć, że

idziemy…

słowa kluczowe w top10 dla naia
Naia.pl Zmiana pozycji
… jak….
Naia.pl Zmiana pozycji
burza.

Aktualizacja 2021 – nowy obszar współpracy, kampanie Google Ads

Po kilku miesiącach współpracy z klientem w zakresie działań SEO podjęliśmy rozmowy o wdrożeniu kampanii reklamowej Google Ads. Rozmowy nie były łatwe, ponieważ klient miał złe doświadczenia z poprzednimi agencjami, które obsługiwały dla niego reklamy w tym kanale. Jednak zaufanie, które zbudowaliśmy przez kilka miesięcy współpracy, wpłynęło na decyzję klienta i mogliśmy rozpocząć działania reklamowe. Celem na pierwsze trzy miesiące było osiągnięcie neutralnego wyniku finansowego dla Klienta. Tak, żeby koszty budżetu marketingowego kampanii i jej obsługi zostały pokryte z wygenerowanych zysków.

Ze względu na obawy Klienta, zaczęliśmy z bardzo niewielkim budżetem, który w przypadku tak dużego sklepu i tak konkurencyjnej branży nie gwarantował sukcesu. Dlatego bardzo dobrze przygotowaliśmy się do pracy i szczegółowo zaplanowaliśmy kolejne kroki. Wszystko po to, żeby w ograniczonym budżecie osiągnąć rentowność.

Przebieg działań:

  • analiza rynku i stron konkurencji, która zostały wskazane przez klienta,
  • implementacja zaawansowanej analityki internetowej (Google Analytics, Google Tag Manager, Google Merchant Center, Google Search Console, Google Optimize),
  • opracowanie struktury konta oraz poszczególnych typów kampanii (sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, reklamy produktowe)
  • przygotowanie tekstów reklamowych,
  • uruchomienie inteligentnych kampanii produktowych PLA SMART, kampanii w sieci wyszukiwania (search) oraz w sieci reklamowej (display),
  • stała obserwacja i optymalizacji prowadzonych działań reklamowych,
  • stworzenie raportu Google Data Studio w celu udostępnienia kluczowych statystyk klientowi.

Zaczęliśmy od kampanii skierowanej na wybrane kategorie produktów, następnie optymalizowaliśmy ją, stopniowo dołączając kolejne grupy i kategorie produktów. Już w pierwszym miesiącu osiągnęliśmy cele założone na pierwsze miesiące współpracy. Wtedy mogliśmy przyspieszyć i rozbudować kampanie.

Cele:

  • osiągnięcie ROAS na poziomie 650% podczas pierwszego miesiąca współpracy,
  • optymalizacja poszczególnych kampanii Google Ads,
  • monitorowanie skuteczności prowadzonych działań reklamowych,
  • osiągnięcie poziomu ROAS na poziomie co najmniej 900% od piątego miesiąca współpracy,
  • ścisła współpraca z klientem odnośnie reklamowanego asortymentu celem zwiększenia efektywności prowadzonych działań.
Cel w postaci osiągnięcia ROAS na poziomie co najmniej 900% z kampanii Google Ads został osiągnięty w czwartym miesiącu współpracy.
Ściśle rzecz biorąc osiągnęliśmy poziom ROAS wynoszący 940%.

Dzięki szybkiemu osiągnięciu celów i pozytywnego wyniku finansowego udało nam się przekonać Klienta do reklam w ekosystemie Google.
Dzięki drobiazgowo zaplanowanym działaniom i systematycznej pracy nad kampaniami Klienta od 2021 roku co miesiąc realizujemy cele, jakie stawia nam Klient.

Podsumowanie:

  • podczas pierwszego miesiąca współpracy osiągnęliśmy ROAS na poziomie 660%,
  • koszt za kliknięcie spadł o 18%,
  • koszt konwersji spadł o 23%,
  • aktualny ROAS na poziomie między 950% a 1000% pozwala na cykliczne zwiększanie budżetu reklamowego.
Marta, butik naia

Opinia klienta - Google Ads

Nie do końca wierzyłam w sukces i osiągnięcie zwrotu z kampani Google Ads. Doświadczenia z poprzednią Agencją nie były do końca pozytywne, a prace prowadzone własnymi siłami również, niestety, nie dawały oczekiwanego efektu. 

Dlatego działania zaczęliśmy z minimalnym, naprawdę minimalnym budżetem. Okazało się, że kampania już w pierwszym miesiącu była rentowna. To pozwoliło nam w kolejnych miesiącach stopniowo zwiększać budżet dochodząc do optymalnego miesięcznego pułapu. To miłe zaskoczenie potwierdziło, że dobrze wybraliśmy, decydując się na współpracę z Range.

— Marta,
Specjalistka ds. Marketingu,
Butik Naia.pl

Przykład sklepu Naia pokazuje, że najważniejsze to dobrze zacząć współpracę. Sprawdziliśmy się na jednym polu, więc zdobyliśmy na tyle duże zaufanie, by móc wejść na następne. Cieszy nas to bardzo, bo nie ma lepszej wizytówki, niż zadowolony Klient.

Komentarz specjalisty

Branża związana z modą dla kobiet jest jedną z bardziej konkurencyjnych. Właściciel  próbował sam podejmować działania pozycjonerskie, do momentu, gdy zdał sobie sprawę, że nie przynoszą one oczekiwanych rezultatów.

W przeciągu kilku miesięcy – czyli jak dla tej branży bardzo krótkiego czasu – udało nam się wypracować znaczącą poprawę widoczności sklepu. Kompleksowa praca on-site i off-site pozwoliła w tym czasie na zwiększenie zamówień w sklepie o 300%.

To wynik, z którego i Właściciel i my byliśmy bardzo zadowoleni, dość szybko rozszerzyliśmy więc współpracę. Obecnie prowadzimy zarówno działania pozycjonerskie, jak i obsługę kampanii Google Ads.

Łącznie nasza współpraca trwa już kilka lat, ku obopólnemu zadowoleniu stron.

Karolina Kaniewska

SEO specialist

Aktualizacja 2023 – decyzja o zamknięciu sklepu

W tym roku właściciel butiku naia.pl podjął decyzję o rozstaniu się z e-commerce i przejściu do innych obszarów biznesu. Chociaż sklep został zamknięty, to nam pozostały miłe doświadczenia ze współpracy, która zresztą jest kontynuowana. Kto wie, może kiedyś w tym miejscu pojawi się w postaci nowego case study.

Na razie zachęcamy przedstawicieli branży fashion do kontaktu — dla Was też dużo możemy zrobić!

Sprawdź, co zyskasz z naszą Agencją
Marcin Caban
New Business Manager
poniedziałek–piątek w godz. 9–17
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.