Tworzenie e-booków
Szukasz odpowiedniego narzędzia marketingowego, które wypromuje Twoje produkty, jednocześnie będąc wartością samą w sobie dla odbiorców? Mamy dla Ciebie coś, co może doskonale spełnić te oczekiwania. Stworzymy e-book, który przyniesie zysk zarówno Tobie, jak i Twoim klientom.
Co możesz zyskać z pomocą e-booka?
E-book może spełniać wiele różnych celów w zależności od sposobu jego wydania. Czy będzie to bonus za zapis do newslettera, poradnik dotyczący oferty, a może samodzielny produkt? Jakie zalety może przynieść stworzenie e-booka?
- Przedstawienie siebie i swojej firmy jako specjalisty w danej dziedzinie, co wpływa na zaufanie odbiorców względem marki.
- Dostarczenie użytkownikom wartościowych treści, których szukają.
- Zwiększenie rozpoznawalności firmy, dzięki czemu wzrasta możliwość zyskania nowych klientów.
- Zwiększenie wskaźnika konwersji – e-book poza wartościową treścią może stanowić zachętę do zakupu produktów firmy.
- Wyróżnienie się na tle konkurencji.
- Delikatny pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, dzięki generowanemu ruchowi.
Powody, dla których warto zaufać specjalistom Range
Dlaczego powinieneś wybrać właśnie nas? Od lat zajmujemy się tworzeniem wartościowego contentu dla naszych Klientów. Oddajemy Ci do dyspozycji zespół osób, które wielokrotnie brały udział w przygotowywaniu analogicznych projektów, zarówno dla firm lokalnych, jak i marek znanych w całej Polsce. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, rozpoznając Twoje potrzeby komunikacyjne i dostosowując je do odbiorcy. Bierzemy pod uwagę preferencje persony i jej zdolności poznawcze, by na tej podstawie zbudować tematykę, długość i stylistykę artykułów oraz elementy wizualne, jak rozmieszczenie tekstu, czcionka, kolorystyka, grafika. Teksty do e-booków tworzone są przez zespół naszych copywriterów, ale korzystamy także z autorów zewnętrznych, w tym ekspertów branżowych czy środowisk naukowych, w zależności od potrzeb.
Czym jest e-book?
E-bookiem możemy nazwać większość publikacji wydanych w formie elektronicznej, bez względu na to, czy jest to powieść, katalog czy oferta. Odtwarzamy go między innymi na komputerach, czytnikach, smartfonach. Taka forma wydania treści niesie za sobą wiele zalet, pomaga też w budowaniu relacji z klientem i promocji marki. Jednak bez wartościowych treści podanych w atrakcyjny sposób, odbiorca nie będzie zainteresowany taką pozycją. Jeżeli chcesz trafić do swoich klientów, odezwij się do nas, a chętnie zrobimy dla Ciebie e-booka, który da odbiorcom odpowiedzi na nurtujące pytania, podnosząc w ten sposób wiarygodność firmy, podkreślając jej wiedzę ekspercką czy docierając do nowych odbiorców.
Cechy dobrego e-booka
Nie wystarczy napisać i wydać e-booka, żeby ten zaczął przynosić korzyści. Musi on spełniać określone cechy, aby klienci byli zainteresowani jego ściągnięciem, przeczytaniem czy wręcz zakupem. Czym wyróżnia się e-book, który przynosi zysk?
- Wartościowa treść – odbiorcy szukają w e-bookach odpowiedzi na różnego rodzaju pytania i problemy. Jeżeli chcesz, żeby ludzie chcieli czytać Twoją publikację, powinna ona posiadać na przykład ekspercką wiedzę w danej dziedzinie albo praktyczne rozwiązania przydatne w codziennym życiu — zawsze dopasowane do faktycznych potrzeb, oczekiwań i możliwości grupy docelowej.
- Atrakcyjna forma – nawet wartościowa treść, ale opakowana w nieprzystępne i niezrozumiałe słowa, nie przyniesie zysku. Użytkownicy znacznie chętniej czytają teksty napisane w przystępny sposób z ładną i z przyciągającą wzrok oprawą graficzną. Wyjątek stanowić mogą teksty eksperckie czy naukowe, gdzie siłą rzeczy zachowana jest dużo większa formalność.
- Tematyka dopasowana do działalności firmy, jej sposobu komunikacji, misji, czyli cech, na które zwracają uwagę klienci-persony. Ta spójność podnosi zaufanie do treści i do marki.
Jakie mogą być formy
e-booka?
E-book to coś więcej niż tylko elektroniczna książka. Może przyjąć wiele różnych form, w zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć z jego pomocą:
- case study,
- instrukcja,
- poradnik,
- oferta,
- katalog firmowy,
- katalog produktów,
- i wiele innych.
Wzbogacenie e-booka o zdjęcia, grafiki, wykresy czy klikalne odnośniki sprawia, że faktycznie może on stać się źródłem wiedzy i inspiracji dla odbiorcy. W dodatku takim, którym łatwo się podzielić ze znajomymi oraz można do niego często i łatwo wracać, by korzystać z zawartości. Która, to oczywiste, będzie obrandowana Twoją marką i może „żyć” w sieci nawet przez kilka lat.
E-book jako narzędzie
do pozycjonowania stron internetowych?
Podczas gdy z e-bookiem dosyć łatwo kojarzą nam się cele wizerunkowe firmy, zwiększenie sprzedaży i promocja produktów, to wpływ na pozycjonowanie strony trudniej sobie wyobrazić. Dlaczego więc e-book sprawdza się tu bardzo dobrze? Jeśli będzie on zapisany w formacie pdf, to roboty wyszukiwarek nie będą miały problemu z zaindeksowaniem go (o ile nie będzie zabezpieczony hasłem). To zaś oznacza, że zawartość e-booka zostanie potraktowana jak inny content. Wypada więc potraktować go analogicznie i zoptymalizować — zadbać o słowa kluczowe, linki wewnętrzne i wychodzące (np. do stron z wysokim authority), odpowiednią nazwę pliku, tagi, alty grafik czy unikalność treści.
Dodatkowo roboty Google już samą obecność takich plików mogą ocenić pozytywnie, chociaż nie jest to znaczący czynnik rankujący. Najbardziej wartościowe są te publikacje, które mają nadany numer ISBN, skrót pochodzący od słów International Standard Book Number, czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki.
Obecność e-booka może być też wykorzystywana do generowania ruchu z mediów społecznościowych i to niekoniecznie własnych, gdy odsyłamy czytelnika do konkretnej strony, informując, że znajdzie tam wartościowe źródło informacji.
Jakie działania składają się na
tworzenie e-booka?
Podczas tworzenia publikacji w formie elektronicznej trzeba zadbać o wiele elementów.
Cały proces należy zacząć od rozpoznania, jakie treści będą potencjalnie interesujące dla odbiorców oraz od ich przygotowania. Angażujemy do tego nasz dział kreatywny, SEO i copywriterów, by móc zapewnić Ci kompleksową usługę. Po korekcie, redakcji i akceptacji treści przychodzi czas na prace techniczne, które nadają ostatecznego charakteru e-bookowi.
Tu do pracy wchodzą nasi graficy i designerzy, a do ich zadań należy między innymi:
- projekt okładki, tabel, zdjęć,
- odpowiednie zakotwiczenie grafik,
- podział stron i akapitów,
- skład dostosowany do formatów pdf, epub, mobi (ten ostatni nie zawsze będzie możliwy do zastosowania),
- tworzenie hiperłączy,
- zadbanie o responsywność i kompatybilność z różnymi czytnikami,
- zabezpieczenie publikacji przed kradzieżą i niepowołanym powielaniem.
Zwieńczeniem naszych prac jest e-book, z którym musisz teraz dotrzeć do odbiorców. W tym również możemy pomóc, planując proces komunikacji w mediach społecznościowych albo kampanie PPC.
Jak wygląda współpraca z Range?
- Pierwszym etapem jest poznanie marki, grupy docelowej, Twoich oczekiwań względem produktu i celów, jakie chcesz osiągnąć za sprawą e-booka.
- Mając podstawowe informacje, możemy zaproponować odpowiednie działania, wygląd publikacji i jej formę, a także wycenić projekt.
- Na tym etapie przechodzimy do rozpisania harmonogramu działań.
- Przygotowujemy content plan (oczywiście możemy użyć również Twoich materiałów),
- Tworzymy niskopoziomową makietę e-booka i odsyłamy go do Ciebie. Chcemy w ten sposób określić, czy ta wersja pokrywa się z oczekiwaniami i otrzymać poprawki, które pozwolą na lepsze dostosowanie publikacji do Ciebie i Twojej firmy.
- Przechodzimy do realizacji projektu. Tworzymy treści, projektujemy grafiki i składamy wszystko w jedną całość.
- Przedstawiamy Ci fragment gotowego e-booka do akceptacji, by po jej uzyskaniu złożyć wszystko w całość.
Proces tworzenia e-booka jest dość czasochłonny. Akceptacji podlega wiele elementów — artykuły, grafiki, design. Techniczna część składu również wymaga staranności, dokładności i zadbania o wszystkie szczegóły. Stąd też wydanie e-booka zajmuje około 2-4 tygodnie, do czego należy doliczyć czas na przygotowanie samej treści oraz akceptacje kolejnych kroków.
Najczęściej zadawane pytania
ISBN to Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki. Nie jest on obowiązkowy, ale budzi zaufanie zarówno wśród odbiorców e-booka, jak i robotów Google. Z tego względu warto mieć numer ISBN publikacji, tym bardziej że jego nadanie jest darmowe.
Przedstawiamy Ci koncepcję, a następnie makiety e-booka. Omawiamy kreację, najchętniej w czasie spotkania on-line, na żywo wprowadzając poprawki i sugestie, by uzyskać efekt, który spodoba się Tobie i czytelnikom.
Dużo zależy od formy e-booka, jego długości czy liczby elementów graficznych. Wstępnie cenę jednej strony możemy określić na 30-50 złotych, do czego należy doliczyć przygotowanie treści, projekt okładki, ewentualną sesję zdjęciową i opcjonalnie wersje w formatach epub i mobi.