Animacja whiteboard
Wizualizacja informacji, czyli przedstawianie ich w formie graficznej, sprawia, że są one bardzo łatwo i dobrze przyswajane przez odbiorców. Dzięki whiteboard animation możesz więc dotrzeć do nich ze swoim przekazem, jednocześnie sprawiając wrażenie, że jest on tworzony specjalnie dla nich i to na ich oczach. To zaś sprzyja nawiązaniu bliższej więzi, zwiększa zaufanie i sympatię tak do komunikatu, jak i do samej marki.
Rysująca ręka
– angażujący sposób na komunikację
Symbolem rozpoznawczym animacji whiteboard jest właśnie ręka, która na oczach odbiorcy kreuje kolejne obrazy, prowadząc go przez całą komunikację, często w towarzystwie lektora. Co sprawia, że jest tak chętnie wykorzystywana, chociaż jest to przecież przekaz dość prosty w formie?
- Przejrzystość – w tle występuje (zgodnie z nazwą) biała tablica, na której tworzone są kolejne rysunki. Ekran nie jest więc przeładowany informacjami, skupiamy się tylko na tym, co najważniejsze, a to poprawia percepcję, proces zapamiętywania informacji i zmniejsza szansę na przerwanie oglądania przed końcem.
- Personalizacja – ręka rysownika wywołuje u oglądającego wrażenie, że cała animacja jest tworzona tu i teraz, właśnie dla niego. Dzięki temu jest on bardziej skoncentrowany na przekazie, ale jednocześnie może odczuwać głębszą więź z nadawcą komunikatu.
- Podtrzymanie uwagi – „wciągnięcie” widza w proces kreacji powoduje, że chce on w nim pozostać, zobaczyć komunikat do końca, a to zwiększa szansę na zapamiętanie go oraz na uzyskanie efektu Call To Action – na przykład przejście na stronę sklepu czy producenta.
- Wyróżnienie się – coraz częściej odbiorcy wybierają treści graficzne i video, niż tekstowe, na co wpływ ma między innymi przeładowanie informacjami i łatwość ich przyswajania. Whiteboard animation są używane na tyle rzadko, by nie przejadły się widzom, co powoduje, że są chętnie „klikane” i oglądane.
Do czego możesz wykorzystać
animację whiteboard?
Z uwagi na zaprezentowane powyżej wyróżniki „rysującej ręki” ten typ animacji może być używany naprawdę swobodnie. Nasi klienci wykorzystują je między innymi na takich polach jak:
- Explainer video, czyli filmy obrazujące i wyjaśniające, jak działa dany produkt, usługa, oferta. Prostota kreski i formy sprawdza się zaskakująco dobrze nawet przy tłumaczeniu zawiłych problemów.
- Edukacja. Przekazywanie wiedzy tak, by została ona zapamiętana, to nie lada wyzwanie. Mierzą się z nim firmy organizujące szkolenia, kursy, prowadzące edukację społeczną. Praktyka wskazuje, że bardzo dobre efekty daje właśnie połączenie rysującej ręki i głosu lektora.
- Procesy i procedury. Wielokrotnie przekonujemy się, że łatwiej jest coś pokazać, niż o tym opowiedzieć. W animacji swobodnie możemy rozrysować proces, przeprowadzając przez niego odbiorcę krok po kroku. Będzie też mógł z łatwością wrócić do takiego materiału i szybko odszukać interesujący go fragment.
Tworzone przez nas animacje
mogą pojawiać się więc:
- na stronie firmowej,
- w mailingu,
- w opisie produktu,
- na podstronie ofertowej i landing page,
- w mediach społecznościowych, jak Tik Tok czy Facebook,
- w serwisach z treściami video, jak YouTube,
- na portalach branżowych i specjalistycznych,
- jako elementy kursów on-line,
- w kampaniach reklamowych i społecznych,
- w reklamach telewizyjnych,
- i wszędzie tam, gdzie warto się wyróżnić, by zaprezentować komunikat prosto, przekonująco i angażująco.
Warto wiedzieć, że w animacjach whiteboard mogą pojawiać się też rekwizyty realne, nie rysunkowe – jak na przykład przedmiot oferty Klienta.
Profesjonalne animacje whiteboard
dla Twojej firmy
Do przygotowania animacji angażujemy zasoby własne oraz szerokie grono sprawdzonych i zaufanych współpracowników – rysowników, grafików, copywriterów, lektorów. Wszyscy oni byli zaangażowani w dziesiątki różnych projektów, więc nasi Klienci zawsze pracują z osobami doświadczonymi i znającymi możliwości i zasady kreowania animacji whiteboard.
Jak będą wyglądały kolejne kroki
naszej współpracy?
-
Briefing.
Ustalamy tematykę, odbiorców, sposób i wytyczne co do komunikacji, wykorzystanie elementów identyfikacji wizualnej. Omawiamy też wstępnie założenia co do stylu rysowania, oprawy muzycznej, głosu lektora. Taki materiał pozwala nam skierować zamówienie do kreacji. Przygotowujemy wycenę i podpisujemy umowę. -
Scenariusz, storyboard, copywriting.
Piszemy scenariusz filmu oraz kwestie, które mają być wypowiadane przez lektora. Prezentujemy styl rysunków oraz próbkę głosu lektora, podkład muzyczny i dźwiękowy. Wszystko to jest konfrontowane z oczekiwaniami zamawiającego na spotkaniu lub mailowo, a następnie wprowadzamy ewentualne poprawki. -
Tworzenie animacji.
Po ustaleniu finalnej wersji i akceptacji wszystkich elementów przystępujemy do pracy. Po jej zakończeniu i odbiorze przekazujemy prawa majątkowe do filmu.
Jak więc widać, animacje whiteboard to świetna opcja dla firm poszukujących multimedialnej formy komunikacji, ale jednocześnie wyróżniającej się i zdolnej do angażowania odbiorcy. Szczególnie polecamy wykorzystanie ich do filmów mających na celu prezentację oferty, firmy, jakiegoś rozwiązania, edukowanie czy też szkolenie. Sprawdzą się zarówno jako jednorazowa produkcja, jak i cały cykl filmowy, czy też nawet wyróżnik marki.
Na pewno należy też pamiętać, że zanim przejdziemy do tworzenia animacji, konieczne jest zrobienie researchu, dotyczącego marki, odbiorców, produktów, usług czy procesów, ich skomplikowania czy też odbioru. Wpływa to na styl komunikacji, grafikę i lektora, które mogą być zabawne, lekkie, angażujące, wzbudzające refleksję, empatyczne, rzeczowe czy grające na obawach. Wieloletnie doświadczenie nasze oraz naszych współpracowników sprawia jednak, że z zaangażowaniem podchodzimy do każdego zlecenia i jesteśmy w stanie zaproponować rozwiązania i storytelling odpowiadające Klientowi i trafiające do odbiorców.
Najczęściej zadawane pytania
Bez szczegółowych danych ciężko o dokładną wycenę, jednak jej koszt waha się od kilku do kilkunastu tysięcy za minutę produkcji. Na górny poziom widełek wpłynąć może lektor w kilku wersjach językowych, muzyka z licencją, dodatkowe pola rozpowszechniania.
To zależy od jej przeznaczenia. Zazwyczaj, jeśli ma ona być wykorzystana np. w mediach społecznościowych czy jako reklama, trwa około 1-2 minut. W przypadku animacji skierowanych na edukowanie, wyjaśnianie i opisywanie jakiegoś procesu czy produktu często są to 2-3 minuty, a nawet dłużej.
Jeśli przyjmiemy, że film trwa 2 minuty, to jego realizacja nie powinna przekroczyć 3-4 tygodni od podpisania umowy. W tym czasie znajduje się proces koncepcyjny i sama kreacja animacji.
Zatrudniamy swoich grafików, współpracujemy też z zewnętrznymi. To oni, własnoręcznie, będą przygotowywać animację, bo tylko to pozwala na stworzenie przekazu w pełni indywidualnego, oryginalnego, dopasowanego do scenariusza i odbiorców, a więc maksymalnie skutecznego.