Reklama Adform Ads
Z możliwości prowadzenia kampanii reklamowych za pośrednictwem Adform wiele firm nie zdaje sobie nawet sprawy. Tymczasem może to być bardzo skuteczny sposób na pozyskanie odbiorców, zwłaszcza w branżach, które w Google Ads objęte są restrykcjami. Medycyna, suplementy diety, polityka – to tylko niektóre dziedziny, w jakich możesz wykorzystać reklamy displayowe Adform.
Czym są reklamy Adform?
Kampanie typu display wykorzystują reklamy graficzne, zawierające obraz i łącze prowadzące do strony reklamodawcy. Są uważane za bardzo atrakcyjne dla odbiorców – dobrze „sprzedają” produkt i hasło reklamowe, mogą wyróżniać się z otoczenia, mają możliwość wpływania na klienta zarówno słowem, jak i obrazem. Mogą też używać karuzel, animacji czy video. Tego typu reklamy znamy głównie z Google Ads, jednak warto zwrócić uwagę również na inny system reklamowy, czyli tytułowe Adform.
Firma została założona w 2002 roku w Danii, ma przedstawicielstwa w kilkunastu krajach świata, w tym od 2014 w Polsce. Nasz dział PPC współpracuje z nią od dawna, wypracowując naszym Klientom bardzo dobre wyniki. Jakie ma zalety?
- Alternatywa dla reklam w serwisach wymagających logowania,
- brak konieczności stosowania identyfikatorów 3rd party (co zresztą staje się problematyczne),
- skalowalna komunikacja reklamowa,
- możliwość personalizacji komunikatów,
- segmentacja odbiorców,
- jedyna w branży reklamowej niezależna i w pełni zintegrowana platforma tego typu,
- wsparcie rozszerzonej inteligencji w kampaniach reklamowych
- oraz licytację w czasie rzeczywistym (RTB*).
(*W ramach Real Time Biddings operatorzy dysponujący wolną powierzchnią reklamową oferują ją w systemie zautomatyzowanym. Reklamodawcy mogą ją zaś licytować).
Z punktu widzenia reklamodawcy zwykle najważniejsza będzie jednak informacja, że część produktów i usług zakazanych przez Google Ads, można reklamować właśnie w sieci partnerskiej Adform.
Co można reklamować w Adform?
Co prawda ekosystem Adform nie zezwala na promocję dowolnych treści i branży, jednak trzeba przyznać, że publikacja reklam „wrażliwych” jest tu ułatwiona.
Wydawca może bowiem uzyskać zezwolenie na udostępnianie zasobów reklamowych standardowo objętych ograniczeniami, jeśli:
- uzyska zgodę Adform,
- „ma odpowiednie mechanizmy kontroli w celu zapewnienia, że takie treści są zgodne ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa, zasadami i regulacjami kraju i jurysdykcji, w których wydawca prowadzi działalność i odbiorców, do których jest skierowany” (https://site.adform.com/policies/policies-and-guidelines/publisher-policies/).
W praktyce oznacza to, że pod ww. warunkami możliwe jest prowadzenie kampanii reklamowych, których tematem/przedmiotem będą:
- napoje alkoholowe, w tym piwo,
- hazard, loterie i kasyna online,
- usługi finansowe,
- leki na receptę i OTC,
- suplementy diety,
- pozostałe produkty farmaceutyczne,
- usługi medyczne,
- treści skierowane do osób poniżej 16 roku życia,
- treści polityczne.
Każda firma działająca w powyższych branżach zdaje sobie sprawę, jak trudne może być dotarcie do potencjalnych odbiorców. Tymczasem okazuje się, że często rozwiązaniem mogą być reklamy display w Adform.
Jeśli więc dotyczy to również Twojej firmy, to skontaktuj się z nami. Sprawdzimy, czy i na jakich warunkach możemy prowadzić dla Ciebie kampanie Adform. Dla firm z branży nieregulowanych ta usługa również jest atrakcyjna, ponieważ pozwala na dotarcie do nowych odbiorców, w dodatku w bardzo konkurencyjnych stawkach.
programmatic Adform
Optymalizacja działań reklamowych pozwala na zmniejszenie kosztów oraz dotarcie do większej liczby odbiorców. Adform to model programatyczny, czyli taki, w którym sprzedaż powierzchni reklamowej odbywa się w czasie rzeczywistym i automatycznie. Nie oznacza to jednak, że miejsc publikacji nie należy kontrolować — nie zawsze bowiem będą dopasowane do celu, jaki chcemy osiągnąć. Jest to widoczne szczególnie w przypadkach, gdy reklamodawca chce uzyskać jak najniższe koszty CPM (Cost Per Mille, czyli wyświetlenie reklamy przez 1000 użytkowników). Za tym niestety często idzie również niska jakość odsłon, a budżet jest przepalany. W Range zwracamy na to baczną uwagę, dążąc do wyników, które będą jak najlepiej konwertowały na założony cel.
Najczęściej zadawane pytania
Adform obsługuje różnorodne formaty reklam, do których należą banery, wideo, reklamy mobilne czy natywne. Adform Ads pozwalają na elastyczne dopasowanie formatu reklamy do potrzeb i celów kampanii, umożliwiając efektywne dotarcie do odbiorców.
Tak, możliwe są zaawansowane opcje segmentacji odbiorców i personalizacji reklam. Możesz wybierać grupy docelowe na podstawie demografii, deklarowanych zainteresowań czy zachowań online. Dzięki dostosowywaniu komunikatów reklamowych do indywidualnych potrzeb użytkowników uzyskujemy większe szanse na konwersję.
To zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć. Każda z tych opcji w ręku doświadczonej Agencji daje potencjalne możliwości sprzedażowe. Przy ocenie pod uwagę bierzemy grupę docelową, jej preferencje, zakładany budżet. Są pola, na których Adform dobrze uzupełnia Google Ads, a na innych je zastępuje, a na jeszcze kolejnych jest opcją sugerowaną jako drugoplanowa.