Audyt techniczny sklepu WooCommerce
WordPress to najbardziej znany CRM na świecie, a postawione na nim sklepy WooCommerce również cieszą się olbrzymią popularnością. Są proste w obsłudze i instalacji, wręcz idealne dla małych sklepów i dopiero rozwijających się biznesów. W podstawowej wersji sklep na WooCommerce postawić może w zasadzie każdy – co jednak nie zawsze jest atutem…
Brak wiedzy, umiejętności i doświadczenia może powodować, że sklep owszem, zostanie uruchomiony, ale nie obędzie się przy tym bez błędów. Mogą one pojawić się także później, wraz ze zmianami na sklepie czy instalacjami kolejnych wtyczek. Problemy techniczne występują zarówno w sklepach obsługiwanych przez właścicieli, jak i freelancerów czy nawet profesjonalne firmy. Szczególnie często, gdy nie masz stałej opieki serwisowej WooCommerce, a korzystasz doraźnie z usług różnych firm do poszczególnych zadań.
Jeśli taka sytuacja występuje u Ciebie albo podejrzewasz, że coś nie do końca „gra” z oprogramowaniem, zwróć się do Range – wykonamy ekspercki audyt sklepu WooCommerce.
Jak wygląda audyt sklepu WooCommerce
Okresowa weryfikacja stanu oprogramowania jest zalecana, nawet jeśli wydaje się, że wszystko działa w porządku, ale na sklepie wprowadzane są zmiany, jak np. instalacje kolejnych wtyczek. Jest również konieczna, jeśli występują jakieś problemy z jego funkcjonowaniem – np. klienci zgłaszają, że nie mogą sfinalizować zamówienia lub nie dochodzą do nich maile, zdjęcia produktów nie wyświetlają się, opisy „gubią” formatowanie, jakieś strony stają się niedostępne, w logach zaczyna roić się od errorów…
W tym momencie wypada zwrócić się do specjalistów, ponieważ każda przerwa w działaniu sklepu czy brak możliwości złożenia zamówienia powoduje, że tracisz pieniądze. W ramach technicznego audytu sklepu WooCommerce sprawdzimy:
- wydajność strony i prędkość jej ładowania,
- responsywność, czyli wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych, z których korzysta obecnie większość użytkowników Internetu,
- techniczną poprawność linkowania wewnętrznego i zewnętrznego (do stron usuniętych, osieroconych),
- poprawność działania wtyczek,
- kompatybilność i aktualność elementów,
- poprawność wyświetlania się danych na stronach sklepu,
- zabezpieczenia sklepu przed niepowołanym dostępem,
- aktualność mapy strony (sitemap),
- poprawność pliku robots.txt, zawierającego informacje dla robotów wyszukiwarek,
- ingerencje w kod źródłowy,
- konfigurację serwera,
- aktualność wersji WordPress, WooCommerce i wtyczek,
- błędy i optymalizacje PHP, CSS, JavaScript,
- zdarzenia zapisane w dzienniku błędów i debugowania,
- ułatwienia dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (opcjonalnie).
Kiedy warto przeprowadzić audyt sklepu WooCommerce?
Wykonywany przez nas audyt sposobem na zapewnienie optymalnego działania sklepu, zgodnego z oczekiwaniami użytkowników, robotów wyszukiwarek, ale także samych jego właścicieli i obsługi. Pozwala to także nadążyć za trendami wyznaczanymi przez największych graczy, a później oczekiwanych przez kupujących również w mniejszych sklepach.
Pokusimy się o stwierdzenie, że brak regularnego audytowania sklepu jest barierą na drodze do jego rozwoju i pełnego wykorzystania potencjału. Na pewno więc zalecimy przeprowadzenie audytu WooCommerce w następujących przypadkach:
- gdy występują problemy z ładowaniem się stron (spadek prędkości, brak niektórych elementów),
- po większych aktualizacjach i instalacjach dużych paczek pluginów,
- przy znaczącej zmianie i rozbudowie asortymentu,
- gdy deweloper nie wywiązuje się z ustaleń, co do prac na stronie,
- przy zaistniałych lub podejrzewanych problemach z bezpieczeństwem, w tym po atakach hakerskich,
- przed podjęciem pozycjonowania,
- by zweryfikować szanse i możliwości rozwoju,
- gdy znacząco wzrasta ruch na stronie, by rozpoznać konieczność migracji na wydajniejszą platformę.
Czy tylko audyt sklepu WooCommerce?
Na wstępie proponujemy podstawowy zakres audytu sklepu internetowego, skupiony na aspektach technicznych, rzutujących na jego funkcjonalność i działanie. Na tym jednak nasza oferta nie musi się kończyć. Możemy wykonać dla Ciebie także:
- audyt SEO, sprawdzający poprawność działań pozycjonowania i optymalizację sklepu pod nie,
- audyt kampanii PPC, pozwalający upewnić się, że są poprawnie ustawione i nie powodują „przepalania” budżetu,
- audyt użyteczności dla użytkownika (UX/UI), z którego dowiesz się, czy sklep jest przyjazny dla odwiedzających, które elementy mogą przysporzyć im problemów albo wręcz powodują porzucenie strony.
Wynik audytu sklepu WooCommerce
– i co dalej?
Po przeprowadzeniu dokładnego audytu Twojego sklepu WooCommerce przygotujemy szczegółowy i kompleksowy raport.
Można go porównać do mapy drogowej, która wskazuje najkrótsze i najbardziej efektywne ścieżki do celu, a w tym przypadku do zwiększenia efektywności i rentowności Twojego biznesu.
W raporcie znajdziesz następujące elementy:
- opis błędów i nieprawidłowości,
- informacje, jak mogą być one usunięte,
- rekomendacje zmian, pozwalające usprawnić działanie sklepu od strony technicznej,
- wycenę w/w prac.
Wycena uwzględnia już rabat – zidentyfikowaliśmy błędy, wiemy, skąd się biorą i jak je usunąć, więc nasza praca będzie łatwiejsza, stąd i niższa cena. Gramy fair.
Możemy też zaproponować usługę wsparcia i administracji sklepów WooCommerce, ich pozycjonowania czy też obsługi kampanii PPC. Działamy całościowo – dajemy Ci wszystko, czego potrzebujesz do sprawnej działalności w Internecie.
Najczęściej zadawane pytania
Prędkość wczytywania elementów strony czy działania jej kodu to tylko jeden z elementów audytu. Nasze działania są dużo szersze, ale owszem, praktycznie zawsze po wdrożeniu zaleceń z audytu strona może działać szybciej.
Prościej na pewno, taniej również. Ale niekoniecznie lepiej. To właśnie przeładowanie wtyczkami, które często nie są ze sobą kompatybilne, bardzo często powoduje błędy. W dodatku trzeba wiedzieć, jak je skonfigurować, by faktycznie były użyteczne w danych przypadku, a to nie zawsze jest łatwe, czasem wręcz niemożliwe.
Dokładny harmonogram prac zależy od dostępności naszych ekspertów. Mamy jednak cały dział poświęcony WooCommerce i WordPress, więc zwykle w ciągu 1-2 tygodni jesteśmy w stanie przedstawić raport.
Ten audyt poświęcony jest kwestiom właśnie technicznym, czyli samu oprogramowaniu i jego funkcjonalności. Jednak roboty wyszukiwarek biorą pod uwagę także błędy techniczne, wskaźniki Core Web Vitals, czy czas spędzony na stronie, więc w praktyce jak najbardziej możne nastąpić przełożenie na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak jeśli zależy Ci głównie na poprawieniu widoczności, to skontaktuj się z nami, by porozmawiać o działaniach SEO.