Marketing Automation
działania marketingowe
Buduj relacje z klientami, badaj ich zachowania, prowadź efektywną komunikację, zwiększaj przychody – a wszystko to z wykorzystaniem narzędzi pozwalających oszczędzać czas i automatyzujących działania marketingowe.
Co możesz zyskać dzięki
Marketing Automation?
Wdrożenie automatyzacji działań marketingowych pozwoli Ci między innymi na:
- zbieranie wielu różnego rodzaju danych o klientach,
- monitorowanie ich zachowań podczas pobytu na stronie,
- analizowanie zachowań i transakcji,
- segmentowanie klientów wg zadanych kryteriów,
- prowadzenie z nimi spersonalizowanej komunikacji marketingowej,
- analizowanie i optymalizację jej skuteczności,
- poprawę wskaźników opłacalności, konwersji, wprowadzenie targetowanego up-sellingu i cross-sellingu,
- zmniejszenie liczby porzuconych koszyków i niedomkniętych leadów,
- poprawę odczuć klientów, dzięki indywidualnej komunikacji, opartej na ich zachowaniach i potrzebach.
Te działania są tradycyjnie prowadzone przez działy obsługi klienta, handlowe, marketingowe. Bywa też, i to bardzo często, że niektóre wcale nie są podejmowane, z uwagi na koszty, brak zasobów ludzkich czy specjalistycznego oprogramowania.
I tu pojawia się automatyzacja działań marketingowych, którą możemy dla Ciebie wdrożyć i prowadzić.
Każdy klient – przeszły, obecny i potencjalny – jest ważny. Każdy wymaga poznania, identyfikacji preferencji, zachowań i przypisania do określonej grupy (segmentu). Bazując na nich, można podejmować spersonalizowane działania marketingowe. Jednak wykonywanie takiej pracy ręcznie czy nawet z pomocą różnego oprogramowania, może wymagać zbyt dużych zasobów czasu, a przez to także kosztów.
Dzięki Marketing Automation te działania możemy prowadzić dla Ciebie z wykorzystaniem automatyzacji procesów, w oparciu o algorytmy zachowań klientów, na każdym etapie lejka sprzedażowego.
Poznajemy klientów, monitorujemy ich zachowanie w czasie rzeczywistym, analizujemy zachowania przeszłe i transakcyjne, znane preferencje, przynależność do segmentu, położenie na ścieżce zakupowej, reakcje na wcześniejsze komunikaty. Dopasowujemy działania marketingowe tak, by z maksymalną skutecznością osiągnąć zakładany przez Ciebie cel.
Co wchodzi w zakres oferty
Marketing Automation?
Każda oferta jest dopasowywana indywidualnie, w zależności od celu działań, wielkości bazy danych, liczby możliwych zmiennych czy koniecznych do zaprojektowania ścieżek automatyzacji.
Na podstawie tych założeń przygotowujemy strategię działań, czyli tworzymy, a następnie wdrażamy, scenariusze i ścieżki automatyzacji.
Analizujemy to, co wiemy lub możemy wiedzieć o użytkowniku.
Obejmuje to między innymi:
- dane gromadzone przez przeglądarkę,
- podane w formularzach kontaktowych i rejestracyjnych,
- ankiety dotyczących np. zainteresowań i hobby,
- preferencje zakupowe,
- historię transakcji,
- reakcje na działania marketingowe (np. zignorowanie, otwarcie maila, kliknięcie linku, zakup),
- przypisanie do segmentu.
Typujemy działania, jakie możemy podjąć, dysponując tymi danymi,
by zwiększyć sprzedaż.
Przykładowo:
- przypomnienie o nieopłaconym zakupie czy porzuconym koszyku,
- wysłanie szerszej i zachęcającej informacji handlowej (lead nurturing),
- kampanie reklamowe, promocyjne, okazjonalne, uwzględniające treści dynamiczne,
- propozycje cross-sellingowe i up-sellingowe,
- uruchomienie treści dynamicznych na stronie, dopasowanych do użytkownika,
- spersonalizowane rekomendacje i akcje promocyjne (bazujące na wzorcach zachowań i transakcji),
- live chat i baza FAQ na podstawie pytań zadawanych przez użytkowników,
- aktywizacja klientów uśpionych,
- komunikacja posprzedażowa, z badaniem zadowolenia.
Wszystkie takie działania umożliwiają pogłębioną segmentację i scoring klientów, czyli przypisanie ich do określonych grup, np. pod kątem demografii, zakupów czy reakcji (lub jej braku) na maile/SMS/pop-upy reklamowe. To z kolei pozwala cały czas udoskonalać proces automatyzacji marketingu i opracowywać ścieżki zachowań jak najlepiej dopasowane do naszych celów.
Im więcej wiemy, tym większa szansa, że dokonamy domknięcia leadu, transakcji jednorazowej czy że pozyskamy i utrzymamy stałego, lojalnego klienta.
Kto może wykorzystać Marketing Automation?
Użyteczność MA można odczuć na wielu polach i w wielu branżach. Wykorzystać mogą go wszystkie firmy, które chcą oszczędzać czas, środki, a jednocześnie prowadzić działania marketingowe dostosowane do oczekiwań odbiorców i oparte na analizie ich potrzeb i zachowań. Obsługę działań marketing automation przez naszą agencję możemy polecić przede wszystkim:
- e-commerce,
- firmom usługowym obsługującym dużą liczbę klientów lub potencjalnych klientów,
- firmom świadczącym usługi specjalistyczne,
- placówkom edukacyjnym, szkołom wyższym,
- platformom e-learningowym, kursom edukacyjnym,
- branży finansowej, ubezpieczeniowej, bankowej,
- biurom podróży, agencjom, hotelom i całej branży turystycznej,
- dużym blogom,
- agregatorom ofert i marketplace’om,
- platformom, aplikacjom, SaaSom,
- stronom firm, marek, producentów,
- wszystkim firmom, niezależnie od branży, których strony mają wiele odwiedzin i które operują na średnich i dużych bazach użytkowników.
Proponowane przez nas działania Marketing Automation to też odpowiedź na potrzeby klientów.
Wszechobecny zalew komunikatów reklamowych sprawia, że stają się mniej zauważalne, ignorowane, niechciane. Jednym ze sposobów na podniesienie skuteczności przekazów marketingowych oraz komunikacji prowadzonej z użytkownikiem jest właśnie ich personalizacja, na co pozwalają rozwiązania z zakresu Marketing Automation.
My prowadzimy zautomatyzowane i optymalizowane działania marketingowe. Ty oszczędzasz czas, pieniądze, zyskujesz klientów, poprawiasz wskaźniki i wyniki sprzedażowe. Klienci czują się zauważeni, docenieni, komunikacja z nimi jest spersonalizowana, dopasowana do potrzeb i preferencji.
Chcesz wiedzieć więcej?
Najczęściej zadawane pytania
Przede wszystkim jest to oszczędność czasu pracowników, połączone z lepszym zaopiekowaniem się klientami. Czynności, które wykonują się same, po wcześniejszym wpisaniu ich w odpowiednie procesy, są dużo szybsze, niż gdyby miałby być wykonywane przez handlowców, client service czy inne działy firmy. Łatwiej jest też rozpoznać potrzeby klientów, obecnych i potencjalnych, by dotrzeć do nich z personalizowaną, indywidualną komunikacją.
Niekoniecznie. Faktycznie, w dużych podmiotach łatwiej jest zidentyfikować obszary pozwalające na automatyzację, efekty będą też liczbowo bardziej zauważalne. Jednak nawet w małych firmach czy e-commerce’ach można wdrożyć rozwiązania odciążające obsługę, ogrzewające i edukujące leady czy pozwalające na cross- i up-selling.
W przypadku e-com jest pewien „żelazny zestaw” wdrożeń, które warto uruchomić. W innych branżach najpierw musimy poznać ścieżkę klienta i procesy wewnętrzne, by proponować konkretne rozwiązania.