Co to jest Case study - definicja

Case study, czyli analiza przypadku.

Case study (z ang. studium przypadku) – analiza pojedynczego przypadku, pozwalająca na wyciągnięcie wniosków co do przebiegu określonego procesu czy zadania.

Case study ze swej natury jest bardziej przyswajalne niż opracowanie modelowe, w związku z czym znajduje ono zastosowanie w nauce i biznesie.

Przy pomocy case study można przeprowadzić słuchacza/czytelnika przez prawdziwą lub wyimaginowaną historię, której analiza pozwoli na zauważenie zarówno rozwiązań dobrych, wartych powielenia, jak i błędów czy problemów, na jakie można trafić podejmując w toku działania określone decyzje.

W marketingu case study jest wykorzystywane często jako forma promocji. Skuteczne wypromowanie strony X z branży Y oraz zaprezentowanie przebiegu prac w formie case study może zachęcić inne firmy z branży Y do skorzystania z usług agencji.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Head of SEO department

W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Jesteśmy dumni ze zrobienia kolejnego kroku na ścieżce rozwoju Agencji. Jest to uzyskanie statusu Pracodawcy DIMAQ, potwierdzającego kompetencje naszego zespołu, za którymi idzie wysoka jakość usług, jakie świadczymy Klientom i Partnerom. Co to jest DIMAQ? DIMAQ, czyli Digital Marketing Qualification, jest międzynarodowym standardem kwalifikacji marketingu cyfrowego. Certyfikacja obejmuje 12 dziedzin marketingu cyfrowego i jest potwierdzeniem […]
Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]