Spis treści
Zlecenie pozycjonowania naszej strony internetowej agencji SEO jest początkiem długiego procesu. Bardzo często jednak choć nie znamy się na kwestiach związanych z pozycjonowaniem, chcemy wspomóc działania agencji i pomóc jej promować naszą witrynę w Google. Czy jest to w ogóle możliwe? W wielu przypadkach zdecydowanie tak. Ogólnie istnieje też sporo możliwości, o których przeważnie nie wiemy, a, które możemy wykonywać, pomagając agencji SEO pozycjonować naszą witrynę.
Uzgodnij działania z agencją SEO
Jeśli chcemy wspomagać działania pozycjonujące agencji SEO z pewnością pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, jest skontaktowanie się z naszą agencją oraz uzgodnienia wszystkich szczegółów. Nigdy nie powinny rozpoczynać żadnych działań bez zgody i wiedzy agencji. Może zakończyć się to w najlepszym razie zdublowaniem ich i niewykorzystywaniem potencjału pomocy, jaką chcemy zaoferować. W najgorszym razie możemy przez swoje nieskoordynowane działania doprowadzić do utracenia efektów pozycjonowania. Podczas rozmowy z agencją, jej specjaliści podpowiedzą nam jak wykonywać poszczególne działania i co możemy robić, by jak najlepiej wspomagać ten proces.
Dodawanie contentu na stronę
Pierwszym sposobem na wspomaganie procesu pozycjonowania, kiedy to agencja SEO zajmuje się naszą stroną, jest publikowanie jakościowego contentu na witrynie. Tego nigdy nie jest za wiele, a im więcej treści będziemy publikowali, tym lepsze efekty pozycjonowania. Google kładzie coraz większy nacisk na publikację treści na stronie, a ten czynnik rankingowy staje się wręcz wiodącym. Jeśli zatem chcemy wspomagać proces pozycjonowania, możemy zrobić to dodając samodzielnie treści na witrynę. Pracownicy agencji będą mogli zatem skupić się na bardziej skomplikowanych czynnościach takich jak np. optymalizacja strony internetowej, której samodzielnie nie przeprowadzimy. Treści możemy pisać samodzielnie lub zamówić je u copywriterów. Jeśli wybierzmy drugą opcję, warto wyszukiwać najtańsze możliwe opcje, aby zamówić jak najwięcej tekstu, pamiętając jednak o zachowaniu dobrego poziomu treści. Gdy będziemy pisali je samodzielnie, warto robić to zgodnie z zasadami SEO copywritingu, które znajdziemy np. w poradnikach w sieci. Są to m.in. bezbłędność, unikalność, formatowanie tekstu, odpowiednia długość na podstawie analizy konkurencyjnych stron czy odpowiednie umieszczanie słów kluczowych w tekście. Możemy publikować też content tematyczny, choć pracownicy agencji i tak powinni powiedzieć nam, w jaki sposób mamy go tworzyć.
Linkowanie witryny
Drugim działaniem, które możemy wykonywać samodzielnie i jest ono stosunkowo prostym procesem, jest linkowanie zewnętrzne. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, który realizuje się dość monotonnie. Polega on na dodaniu w internecie linków zwrotnych do naszej witryny internetowej. Linki ten mają kierować roboty Google i ruch na naszą stronę, aby była szybciej indeksowana i miała lepsze statystyki. Linkowanie strony możemy przeprowadzać samodzielnie, umieszczając np. linki do naszej witryny na forach internetowych, w social mediach czy na innych stronach www np. w katalogach biznesowych. Pracownicy agencji podczas rozmowy powiedzą nam, z jakim natężeniem to robić, z jakich stron pozyskiwać linki i w jaki sposób to robić. Pozyskanie linków może być prostą czynnością, o ile będziemy wiedzieli jak to robić, a jedyne czego będziemy potrzebowali to czasu. Jest to ważny element pozycjonowania, który buduje się regularnie i długotrwale. W ten sam sposób możemy wyręczyć agencje SEO ponownie z monotonnych obowiązków.
Sprowadzaj ruch na stronę
Ciekawym sposobem, który może wspomóc pozycjonowanie, a który możemy wykonywać samodzielnie, jest sprowadzenie ruchu na naszą witrynę internetową. Będzie to kierowanie ruchu internetowego na naszą stronę z wielu źródeł. Możemy robić to poprzez kierowanie go z innych swoich witryn czy kanałów społecznościowych. Możemy też wdrażać marketing szeptany lub inbound marketing, aby wiele osób mogło odnajdywać naszą witrynę i przechodzi na nią. Pozyskiwanie ruchu na naszą witrynę w procesie pozycjonowania jest wbrew pozorom logiczne i korzystne. Lepsze statystyki pod tym kątem w procesie pozycjonowania pozwalają wykonywać go jeszcze szybciej i jeszcze skuteczniej.