Wdrożenie Google Analytics 4
– zaufaj specjalistom Range
Chcesz lepiej poznać użytkowników swojej strony i uzyskać informacje o skuteczności Twoich działań marketingowych? Dzięki wdrożeniu Google Analytics 4 otrzymasz dokładniejsze dane, które mogą pomóc Ci zwiększyć efektywność Twojej strony.
Co zyskasz z wdrożenia GA4 przez specjalistów Range?
Skuteczne działania marketingowe opierają się przede wszystkim na danych. Uzyskanie informacji na temat ruchu na stronie internetowej oraz realizacji postawionych celów jest niezwykle istotne. Ich zbieranie umożliwia nam Google Analytics 4. Jeżeli zależy Ci na efektywnym gromadzeniu odpowiednich danych, skontaktuj się z ekspertami Range.
- Konto GA4 będzie dopasowane do Twoich potrzeb i celów strony.
- Zyskasz dostęp do danych, dzięki którym będziesz mógł m.in. zwiększyć wskaźnik sprzedaży.
- Poznasz efektywność źródeł ruchu na Twojej stronie.
- Nasze działania są oparte na doświadczeniu zbieranym przez niemal 20 lat działania w marketingu internetowym oraz na aktualnej, ciągle poszerzanej wiedzy.
Czym jest Google Analytics 4?
Google Analytics 4, inaczej GA4, to najnowsza wersja platformy analitycznej oferowanej przez firmę Google, zastępująca Universal Analytics. Narzędzie jest dostępne na rynku od października 2020 roku. Zbiera dane dotyczące m.in.:
- Liczby wizyt użytkownika na stronie.
- Informacji o przeglądarce i urządzeniu, z którego korzysta użytkownik.
- Przybliżonej geolokalizacji.
- informacji o zdarzeniach i konwersjach.
- Generowanego przychodu.
- Demografii użytkowników.
- Kanałów pozyskania ruchu.
- Ścieżki / lejka zakupowego
Po co wdrażać Google Analytics 4?
Starsza wersja GA4 już 1 lipca 2023 r. przestała zbierać dane, a dostęp do nich wygasa z końcem 2023. Oznacza to, że przejście z Universal Analytics na nowszy wariant narzędzia jest nie tyle możliwością, ile koniecznością, jeżeli chcesz korzystać z tego sposobu analizy.
Żeby zachować jak największą ilość danych, zalecamy zrobić to jak najszybciej. GA4 oferuje dużo funkcji, które mogą przynieść zysk Twojej firmie, a prawidłowa konfiguracja pozwoli na wykorzystanie w pełni jego możliwości. Specjaliści z Range pomogą Ci przejść przez ten proces. Może on być pewną niedogodnością dla osób, przywykłych do pracy na Google Analytics Universal, jednak zapewniamy, że najnowsza wersja pozwoli na dużo dokładniejsze zbieranie i analizowanie zachowań użytkowników, a przez to da możliwość lepszego wnioskowania, dopasowania procesów zakupowych, ścieżek klienta czy personalizacji.
Najważniejsze różnice między GA4, a jego wcześniejszą wersją Universal Analytics
- Widok raportów – w przeciwieństwie do UA, Google Analytics 4 umożliwia dostosowanie wyświetlanych raportów do własnych potrzeb.
- Jakość zbieranych danych – GA4 pozwala na zbieranie dokładniejszych informacji. Bierze pod uwagę możliwość korzystania przez użytkownika z różnych urządzeń oraz wielokrotnego odwiedzenia witryny przez jedną osobę przed wykonaniem konwersji.
- Model atrybucji opartej o dane – GA4 nie przypisuje konwersji do jednego źródła ruchu.
- Uczenie maszynowe – z jego pomocą GA4 pozwala na lepsze przewidywanie zachowania użytkownika na stronie.
Dlaczego warto wdrożyć GA4
jak najszybciej?
Google Analytics 4 pozwala na zupełnie nowe podejście do analizy danych. Jest ona teraz nie tylko szersza i głębsza, ale pozwala też na śledzenie zachowań użytkowników niezależnie od platformy i urządzenia. W dodatku do procesu analizy zachowań użyto elementów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Warto więc zlecić wdrożenie GA4 naszym specjalistom bez zbędnej zwłoki, bo sprawi to, że:
- Widok raportów – w przeciwieństwie do UA, Google Analytics 4 umożliwia dostosowanie wyświetlanych raportów do własnych potrzeb.
- Jakość zbieranych danych – GA4 pozwala na zbieranie dokładniejszych informacji. Bierze pod uwagę możliwość korzystania przez użytkownika z różnych urządzeń oraz wielokrotnego odwiedzenia witryny przez jedną osobę przed wykonaniem konwersji.
- Model atrybucji opartej o dane – GA4 nie przypisuje konwersji do jednego źródła ruchu.
- Uczenie maszynowe – z jego pomocą GA4 pozwala na lepsze przewidywanie zachowania użytkownika na stronie.
Co się stanie, jeżeli nie wdrożysz GA4?
Dotychczasowa wersja Analytics Universal przestała być wspierana od lipca 2023, stąd nasze zalecenia, do jak najszybszego wdrożenia. Co prawda możliwa jest praca na obu wersjach jednocześnie (dual tagging), jednak docelowo i tak nie da się pozostać na wcześniejszym systemie. Zalecamy więc jak najszybsze wdrożenie nowej wersji GA, w przeciwnym wypadku możesz utracić dostęp nie tylko do aktualnych danych, ale również tych historycznych.
Co zyskasz, zlecając wdrożenie Google Analytics 4 ekspertom Range?
- Możliwość zbierania dokładniejszych danych o użytkowniku w poszanowaniu jego prywatności.
- Połączenie z innymi narzędziami, jak np. Google Ads, Google Search Console, czy Google Tag Manager, co pozwala na lepsze dopasowanie działań marketingowych do preferencji użytkowników.
- Możliwość identyfikacji odbiorcy korzystającego z różnych urządzeń.
- Analizę całego ruchu generowanego zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji mobilnej.
- Dokładniejszą analizę interakcji użytkowników z witryną i identyfikację istotnych wskaźników.
- Przedstawienie danych w formie czytelnych tabel, które ułatwiają zrozumienie zachowań użytkowników, a także umożliwiają określenie wpływu działań marketingowych.
Jak wygląda proces wdrożenia GA4
przez Range:
- Analiza obecnych ustawień Universal Analytics oraz poznanie potrzeb i celów Twoich, oraz Twojej firmy. Będą niezbędne do odpowiedniego dostosowania ustawień na Twoim koncie GA4.
- Implementacja kodów śledzących za pomocą Google Tag Manager, co zminimalizuje wkład działu IT w cały proces.
- Określenie najbardziej odpowiednich wskaźników dla Twojej strony i ustawienie widoku raportów tak, żeby były dla Ciebie jak najbardziej użyteczne.
Najczęściej zadawane pytania
Czas trwania procesu wdrażania GA4 jest ustalany indywidualnie. Zależy on m.in. od złożoności Twojej strony internetowej, stanu analityki, liczby zdarzeń. Może się on jednak wahać od 7 do 14 dni roboczych.